artykuły tematyczne

Porady

Artykuły zawierają lokowanie produktu, marki lub wskazanie sponsora

Dlaczego konfekcjonowanie towaru jest istotne w magazynie?

Działalność magazynów nie ogranicza się jedynie do składowania towarów. Zapotrzebowanie współczesnych firm na jak najbardziej efektywne łańcuchy dostaw sprawiło, że dla wielu z nich przestrzenie te stały się pewnego rodzaju hubem, w którym toczą się rozmaite procesy związane z realizacją zamówień. Jednym z przykładów takiego zadania jest konfekcjonowanie. Na czym polega ten proces i w jakim celu się go przeprowadza?

Czym jest konfekcjonowanie towaru?

Magazyn to miejsce, w którym sprzedawca przechowuje zasoby przeznaczone na sprzedaż. Aby produkty z asortymentu mogły trafić do klienta po tym, gdy ten je zakupi, pracownicy magazynowi muszą zadbać o skompletowanie wszelkich przedmiotów wchodzących w skład zamówienia, a także odpowiednio je zapakować. To właśnie ostatni z tych etapów nazywamy konfekcjonowaniem.

Konfekcjonowanie towaru jest więc etapem, na którym następuje przygotowanie zakupionych przez klienta przedmiotów do wysyłki. Wszystkie produkty łączone są w jeden ładunek (na przykład przesyłkę kurierską), a więc pakowane, personalizowane oraz adresowane. Towary po konfekcjonowaniu są gotowe do opuszczenia magazynu i oczekują na odbiór przez klienta lub przewoźnika.

Dlaczego konfekcjonowanie towaru jest istotne?

Konfekcjonowanie to ostatni etap realizacji zamówienia zaraz przed wydaniem ładunku z magazynu. Proces ten jest ważny przede wszystkim ze względu na to, że to właśnie jego rezultat będzie tym, na co klient zwróci uwagę tuż po otrzymaniu przesyłki. Od efektu konfekcjonowania zależy więc, czy zrobimy na kupującym dobre pierwsze wrażenie.

Co więcej, w tym procesie często nanosi się na produkty rozmaite etykiety i oznaczenia, pozwalające na identyfikację towaru i dostarczające cennych informacji na temat danego przedmiotu. Do zamówionych przez klienta produktów dodaje się takie elementy jak instrukcje obsługi, miniporadniki, próbki produktów czy „gratisy” komplementarne do towarów w paczce. Konfekcjonowanie daje możliwość personalizacji przesyłki — kupujący będzie mógł odczuć, że firma dba o klientów oraz ich potrzeby.

Konfekcjonowanie towaru w magazynie — dlaczego warto?

Aby zwiększyć efektywność łańcucha dostaw w swojej firmie, przedsiębiorcy często decydują się na konfekcjonowanie towaru w magazynie. Zabieg ten pozwala oszczędzić czas oraz zasoby — nie trzeba czekać na przetransportowanie produktów z magazynu do innego obiektu w celu wyposażenia ich w opakowanie, w którym oddamy je w ręce klienta. Poddany konfekcjonowaniu ładunek może od razu zostać zabezpieczony w sposób najlepiej chroniący go przed trudnymi warunkami podroży (m.in. z pomocą styropianowej formy lub wypełniaczy, chociażby niewielkich poduszek z powietrzem).

Konfekcjonowanie i co-packing najlepiej przeprowadzać w specjalnie wydzielonej w tym celu przestrzeni w magazynie. Szybkie i łatwe dostarczanie przedmiotów do jej wnętrza będzie możliwe na przykład dzięki urządzeniom transportu bliskiego takim jak taśmy transportujące czy wózki. W monitorowaniu i identyfikowaniu produktów przekierowywanych do strefy konfekcjonowania pomoże system zarządzania magazynem WMS. Nowoczesne przestrzenie logistyczne w województwie kujawsko-pomorskim znajdziesz na przykład w ofercie uznanego europejskiego dewelopera Panattoni, na stronie https://panattonieurope.com/pl-pl/aktualnosci/magazyny-do-wynajecia-w-kujawsko-pomorskim.

NAWIGACJA

WYRÓŻNIONE

Tags

Kategorie

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki