Fotowoltanika cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich konsumentów. Nic dziwnego - jest gwarancją niezależności energetycznej, oszczędności i ekologicznego rozwiązania. Dlatego coraz więcej firm zaczyna śmiało wchodzić na ten rynek usług. Jednak tu pojawiają się pytania - jak wyróżnić się spośród konkurencji i stworzyć takie hasła marketingowe, które przyciągną uwagę potencjalnych konsumentów? Przekonajmy się.
Czym jest w ogóle jest lead?
Lead to nic innego jak określenie potencjalnego konsumenta mogącego być szczególnie zainteresowanym daną usługą. Zwłaszcza w branży fotowoltaicznej pozyskiwanie leadów dzieli się na dwie główne kategorie, związane z podziałem na relacje między przedsiębiorstwem a kontrahentem:
B2B (ang. Buissness to business) - gdy potencjalnym odbiorcą usługi jest inna firma.
B2C (ang. Buisness to customer) - gdy potencjalnym odbiorcą usługi jest klient indywidualny (lub osoba fizyczna).
“Lead sprzedażowy” jest więc hipotetycznym konsumentem, który pozostawił na Twojej stronie swoje dane osobowe lub też z którym firma skontaktowała się w inny sposób. Samo dotarcie do potencjalnych klientów może być nadzwyczaj kłopotliwe; z czym borykają się szczególnie nowopowstałe firmy.
Dobre leady a fotowoltanika
Skoro wiemy już, czym - a raczej kim - są leady, to jak do nich dotrzeć? Pamiętać, że najistotniejszy jest sposób prezentowania się Twojej firmy. Współcześnie trudno się obejść bez własnej strony internetowej. Upewnij się, że jest dobrze zoptymalizowana, wypozycjonowana i czytelna dla odbiorcy. Będzie stanowiło to dobre, pierwsze kroki w drodze do rozwijania biznesu.
Leady sprzedażowe fotowoltaika można uzyskać poprzez zachętę do pozostawienia swoich danych w zamian za darmowe doradztwo, e-booka, dostępu do zamkniętej grupy lub webinaru. Pozyskane w ten sposób leady cechują się największym współczynnikiem konwersji.
Gdzie szukać leadów w fotowoltaice?
Bazę adresów klientów można stworzyć na wiele różnych sposobów; od telemarketingu po content marketing. Nie bez powodu firmy stawiają często na tę drugą opcję. Nie jest ona nachalna i może dotrzeć do potencjalnego odbiorcy o dowolnej porze. Dobrze jest postawić na szeroko zakrojoną akcję marketingową i kampanię informacyjną, w tym i mailingową, w Internecie. Profile na wielu portalach społecznościowych również pomogą.
Wartościową opcją jest także postawienie na banery i ankiety promocyjne, posiadające chwytliwe slogany oraz przemawiające językiem korzyści dla odbiorcy. Im więcej potencjalny klient może zyskać, oszczędzić i im lepiej będzie oszacowana skierowana do niego oferta, tym większe prawdopodobieństwo skorzystania z usługi.
O czym pamiętać, szukając leadów?
Przede wszystkim istotne jest postawienie na kompleksową, dopracowaną i profesjonalną propozycję - zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Skomponowanie listy leadów zawsze trwa nieco czasu - dlatego powoli drąż do celu. Niech Twoja kampania marketingowa będzie wyważona i rozsądna; a nie nachalna i krzykliwa.