artykuły tematyczne

Porady

Artykuły zawierają lokowanie produktu, marki lub wskazanie sponsora

Co ma wpływ na pozycjonowanie strony?

Masz już stronę internetową, ale odwiedza ją mało użytkowników? Musisz zadbać o lepszą widoczność w sieci. Koniecznie rozpocznij pozycjonowanie strony i skup się na wszystkich aspektach, które poprawią pozycję Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google. Jak to zrobić? Odpowiadamy w tym artykule. 

Co to jest pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie strony – nazywane także SEO (od ang. Search Engine Optimization) – to wszystkie działania, które mają sprawić, że Twój adres internetowy będzie wyświetlał się wysoko w organicznych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania na frazy kluczowe związane z Twoją branżą.

Wyobraź sobie, że prowadzisz kwiaciarnię w Słupsku. Większość lokalnych klientów, którzy będą potrzebować kwiatów, wpiszą w wyszukiwarkę frazę „kwiaciarnia Słupsk” lub po prostu „kwiaciarnia”. Po chwili zobaczą listę punktów i wybiorą jeden z nich, najpewniej któryś ze szczytu listy (tzw. TOP3). W pozycjonowaniu chodzi o to, żeby to właśnie Twoja strona została wybrana.

Żeby znaleźć się w „TOP-owych wynikach”, musisz rozpocząć pozycjonowanie strony, które składa się z wielu elementów. Piszemy o nich poniżej.

Z czego składa się pozycjonowanie strony?

Aby Twoja strona zajmowała wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, musisz zadbać o SEO w obrębie Twojej witryny i poza nią. To dość skomplikowany proces, który wymaga synchronizacji wielu elementów: od struktury strony, przez treści, po linki zewnętrzne.

Chcesz być lepiej widoczny dla potencjalnych klientów? Koniecznie skup się na poniższych działaniach lub zleć je profesjonalistom.

Optymalizacja treści

Składa się z takich elementów jak:

  • analiza najpopularniejszych słów kluczowych związanych z Twoją branżą,
  • tworzenie treści z naturalnie umieszczonymi frazami kluczowymi,
  • opatrzenie każdej podstrony meta danymi,
  • korzystanie z najważniejszych nagłówków hierarchicznych (H1, H2, H3),
  • unikanie duplikacji treści i tworzenie materiałów w pełni oryginalnych,
  • odpowiadanie na najpopularniejsze pytania Twojej grupy docelowej.

Algorytmy Google z roku na rok coraz większą wagę przywiązują do wartościowych treści, które są pomocne dla użytkowników. Chodzi o to, żeby Twoje teksty, podcasty i filmy były wypełnione kluczowymi informacjami dla poruszanego tematu.

Nie ma wątpliwości, że merytoryczne materiały generują ruch:

  • Po pierwsze: dzięki wyższym pozycjom w wynikach wyszukiwania.
  • Po drugie: dzięki odbiorcom, którzy chętnie wracają na profil interesującego i pomocnego twórcy.

Tak więc twórz content, którego oczekują od Ciebie użytkownicy i buduj opinię eksperta w swojej branży, jednocześnie wyprzedzając konkurencję w rankingu Google.

Optymalizacja techniczna

Treść jest ważna, ale bez odpowiedniej optymalizacji technicznej nie zbuduje ruchu. Dlatego koniecznie:

  • zadbaj o poprawną strukturę witryny,
  • unikaj praktyk nieprzyjaznych SEO,
  • twórz przyjazne adresy URL,
  • zadbaj o przyzwoitą prędkość wyświetlania,
  • stwórz stronę, która działa dobrze na wszystkich urządzeniach,
  • twórz linki wewnętrzne, które ułatwiają poruszanie się po stronie,
  • unikaj pełnoekranowych reklam utrudniających przeglądanie,
  • twórz odpowiednie atrybuty dla materiałów graficznych,
  • wygeneruj stopkę strony zgodną z zasadami SEO,
  • zaznacz lokalizację firmy na Mapach Google,
  • zrób audyt SEO strony i popraw wskazane błędy.

Najnowsze aktualizacje Google pokazują, że coraz bardziej cenione podczas tworzenia rankingu jest doświadczenie użytkownika, czyli tzw. User Experience. Im sprawniej działa Twoja strona, tym użytkownicy chętniej na nią wracają, a algorytmy wyżej plasują ją w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Zwróć szczególną uwagę na szybkość wyświetlania się strony, bo dzisiejsi internauci nie są zbyt cierpliwi i szybko opuszczają adres, który działa wolno.

Poza tym zadbaj o responsywność, czyli przystosowanie do różnych szerokości ekranu (dla smartfonów, komputerów stacjonarnych, laptopów i tabletów). Coraz więcej użytkowników używa telefonów do przeglądania produktów i usług, a także do robienia zakupów. Musisz o tym pamiętać i wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Linkowanie zewnętrzne, czyli Link Building

Oprócz działań na stronie warto zadbać także o budowanie jej wartości „na zewnątrz”. Służy do tego tworzenie jakościowego profilu linkowego, czyli pozyskiwanie odnośników z innych, wartościowych, źródeł. Dzięki temu Google lepiej ocenia Twoją witrynę i otrzymuje niejako poświadczenie o jej przydatności.

Do najpopularniejszych źródeł Link Building zalicza się:

  • wizytówkę Google Moja Firma (GMB),
  • wizytówki w popularnych katalogach firm (np. Panorama Firm lub PKT,
  • artykuły sponsorowane na portalach branżowych,
  • wpisy na forach tematycznych,
  • odnośniki w mediach społecznościowych,
  • współpracę z zaprzyjaźnionymi blogami i serwisami.

Pamiętaj: rozwijając strategię Link Building, stawiaj nie na ilość, ale na jakość. Tylko wartościowe i sprawdzone źródła mogą przynieść zamierzony efekt. Podejrzane strony WWW mogą tylko pogorszyć Twoje pozycje w rankingach wyszukiwarek.

Co wpływa na pozycjonowanie strony? Podsumowanie

Jak widzisz pozycjonowanie to bardzo rozbudowana strategia, która wymaga niemałej wiedzy i umiejętności. A przedsiębiorcom najczęściej brakuje czasu na naukę i rozwijanie SEO własnej strony internetowej.

Dlatego wiele małych i średnich firm podejmuje współpracę z doradcami internetowymi WeNet, którzy mają wieloletnie doświadczenie, są na bieżąco z aktualizacjami i mają odpowiednie narzędzia do analizy i pozycjonowania witryny.

Więc jeśli chcesz, żeby Twoja strona była lepiej widoczna w sieci i zdobywała klientów, wejdź na WeNet.pl i zamów darmową wycenę usługi, która zwiększy rozpoznawalność Twojej marki online.

NAWIGACJA

WYRÓŻNIONE

Wymiana wyświetlacza Xiaomi – dlaczego warto?

Przyjazne dla domu i natury: Ekologiczna pianka do czyszczenia kuchni

Gdzie i jak szybko zaopatrzyć się w sprzęt komputerowy

Domowa produkcja makaronu - jaka maszynka sprawdzi się najlepiej?

Wycinka Drzew w 2024: Jakie Drzewa Można Wyciąć Bez Zezwolenia?

Jaką siatkę wybrać na wolierę dla ptaków?

Wpływ automatyzacji produkcji na przedsiębiorstwo

Stwórz dom marzeń z podłogami Korner

Klapki jako wszechstronny element odzieży damskiej i męskiej

Jak bardzo istotny jest wybór odpowiedniej drukarni do produkcji personalizowanych materiałów reklamowych?

Fototapety z kwiatami: Przeniesienie natury do wnętrza twojego domu

Porównanie iPhone 15 z poprzednim modelem: jakie innowacje przynosi ten smartfon?

Refluks żołądkowo-przełykowy a dieta

Jak wybrać idealny rower dla dziecka? Poradnik dla rodziców

Sezon grillowy tuż, tuż - Jakie oświetlenie ogrodowe sprawdzi się najlepiej?

Jak skutecznie filtrować wodę w domu?

Co daje regularny relaks w jacuzzi?

Parasole ogrodowe - na co zwrócić uwagę podczas ich wyboru?

Sprawdź, jakie badania profilaktyczne warto wykonywać po 60-tce

Ile kosztuje wykonanie protezy zębowej?

Tags

Kategorie

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki