Coraz więcej osób przekonuje się do używania soczewek kontaktowych. Są wygodne i bezpieczne. Mimo to, wiele osób boi się ich stosowania. Czy słusznie? Rozwiewamy obawy!

Zakładanie soczewek boli
To mit! Oczywiście, mało prawdopodobne by osoba, która ma pierwszy raz do czynienia ze soczewkami, od razu założyła je prawidłowo. Wymaga to pewnego doświadczenia i umiejętności, które można wyćwiczyć. Kupując pierwsze soczewki, można poprosić o pomoc specjalistę. Wyjaśni on dokładnie jak chwycić soczewkę i jak prawidłowo umieścić ją na rogówce. Soczewki kontaktowe nie gryzą! Wystarczy tylko trochę dobrych chęci.

Soczewki są drogie
Kiedy wchodziły na rynek, soczewki kontaktowe były jednym z synonimów luksusu, Teraz tak nie jest. Niektóre soczewki kosztują tylko 1 zł za parę. Zależy to oczywiście od firmy oraz parametrów samej soczewki. Niemniej, ich zakup nie zrujnuje statystycznego domowego budżetu.

Soczewki są szkodliwe dla oczu
Nie! Nowoczesne materiały (połączenie hydrożelu i silikonów) są w pełni bezpieczne dla oczu. Charakteryzują się dużą tlenoprzepuszczalnością. Materiały te pomagają też utrzymać wilgoć, więc oko nie ma szans wyschnąć.

Noszenie szkieł jest niewygodne
Po pierwsze "szkła" kontaktowe już od wielu lat nie istnieją. Zastąpiły je soczewki wykonane z elastycznych materiałów. Po poprawnym nałożeniu, nie można ich wyczuć, czy zauważyć. Soczewki nie przesuwają się i nie mają prawa wypaść na ziemię.

Soczewki są gorsze niż okulary
O gustach się nie dyskutuje, ale można próbować. Soczewki są dużo bardziej praktyczne niż okulary. Nie utrudniają normalnego życia oraz nie ograniczają aktywności fizycznej. Można w nich pływać i nurkować. Soczewki nie parują i nie mokną na deszczu. Nie stanowią przeszkody w robieniu zdjęć aparatem fotograficznym. Nie przeszkadzają w nakładaniu makijażu. Soczewka kontaktowa zapewnia też szersze pole widzenia niż zwykłe okulary. Widzenie w niej jest pozbawione ślepych punktów, a to wielki atut przy wielu zwykłych czynnościach - nawet przy prowadzeniu samochodu, czy jeździe na rowerze.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki