Większość osób wybiera się do dentysty tylko wtedy, gdy już musi, a więc kiedy coś złego dzieje się z zębami. Stomatolodzy zawsze zaś zalecają, by nie odkładać tego na ostatni moment i zjawiać się w gabinecie nawet gdy nie czuje się, by zębom dolegało coś złego. Dlaczego?

Im wcześniej, tym lepiej

Wiele osób boi się dentysty - bólu i dyskomfortu związanego z zabiegami, inni zaś obawiają się wysokich kosztów leczenia. W obu tych przypadkach im wcześniej rozpocznie się usuwanie problemów z zębami, na tym mniejsze koszty można liczyć, a także z pewnością niedogodności będą mniejsze - o wiele łatwiej, taniej i przyjemniej leczy się zwykłe ubytki niż wykonuje na przykład leczenie kanałowe, nie mówiąc już o usuwaniu zepsutych zębów, których nie da się uratować. Częste wizyty u dentysty pozwalają nieraz uratować zęby, a warto wiedzieć, że mimo iż protetyka jest dobrze rozwinięta, nie tak łatwo jest znaleźć satysfakcjonującą metodę zastąpienia naturalnych zębów, a koszty uzupełnień protetycznych są ogromne. Jeśli więc chce się zaoszczędzić, trzeba systematycznie odwiedzać gabinet, w którym pracuje dobry stomatolog.

Stomatolog Gliwice - http://medical-dent.pl/

Można zapobiegać

Wizyty u dentysty to nie tylko leczenie zębów i usuwanie skutków próchnicy. Chorobie tej można też zapobiegać, a specjalistyczne zabiegi stomatologiczne są w tym zakresie skuteczniejsze niż cokolwiek innego. Osoby o dużej podatności na próchnicę mogą zdecydować się na przykład na lakierowanie zębów, polegające na pokryciu ich preparatem o dużym stężeniu fluoru, a także na lakowanie zębów. Zabieg ten opiera się na pokryciu wszelkich szczelin w zębach preparatem ochronnym, dzięki czemu są mniej podatne na próchnicę. Wiele osób nie pamięta o tych możliwościach, tymczasem poddanie się tym zabiegom może dać o wiele lepsze skutki niż nawet najstaranniejsza higiena jamy ustnej. Kiedy zaś dokucza nadwrażliwość zębów, można zdecydować się na remineralizację szkliwa, co także przyczyni się do wzmocnienia zębów i ich odporności na kwasową erozję szkliwa.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki