Zmiana w przepisach prawnych dotyczących RODO utrudniła pracę firmom specjalizującym się w gromadzeniu, przetwarzaniu i przechowywaniu danych, ale nie tylko.

Każda dziedzina, wykorzystująca w jakimś zakresie dane geolokalizacyjne klientów, obecnie ma ograniczone możliwości zarządzania nimi. Spis kodów pocztowych, numerów mieszkań czy ulic musi mieć określone formy i spełniać wymogi zawarte w nowej ustawie o ochronie danych osobowych.

Dlaczego warto mieć dostęp do spisu kodów pocztowych?

Dane osobowe stanowią cenne źródło informacji dla firm, które dążą do ustalenia grupy docelowej swoich produktów czy usług. Dzięki temu łatwiej jest im kierować kampaniami reklamowymi, akcjami promocyjnymi czy spersonalizowanymi ofertami otrzymywanymi przez klientów na adresy mailowe. Wyrażając zgodę na przetwarzanie danych osobowych podczas wypełniania internetowych formularzy czy składania zamówień, pozwalamy firmom na tworzenie profilów klienta na podstawie danych adresowych oraz innych poufnych informacji o życiu prywatnym. Zaglądając do jakiegokolwiek spisu kodów pocztowych, można dowiedzieć się, w jakiej jednostce samorządu terytorialnego (województwo, powiat, gmina), dzielnicy i pod jakim numerem mieszka dana osoba. Dane geolokalizacyjne pomagają także ustalić zasięg firmy i realnie zmierzyć moc oddziaływania na społeczność lokalną. Dlatego też posiadanie firmowej bazy danych powinno być obligatoryjne dla każdego podmiotu gospodarczego.

Skąd wziąć spis kodów pocztowych?

Należy pamiętać, że zazwyczaj spis kodów pocztowych czy inne dane geolokalizacyjne nie są gromadzone przez pracowników przedsiębiorstwa. Pochodzą one z legalnych i powszechnie dostępnych danych, zbieranych przez Pocztę Polską oraz Główny Urząd Statystyczny. Poczta potrzebuje ich do sprawniejszej dystrybucji listów, natomiast GUS do cyklicznych spisów ludności. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy, bowiem korzysta się z już przygotowanych zestawów danych i poddaje je aktualizacji, zamiast tworzyć nowe od zera. Taką bazę znajdziesz np. tu http://dataquality.pl/baza-kodow-pocztowych-miejscowosci-i-ulic/. Bazy zawierające takie dane jak osobowe należy ciągle odświeżać, toteż ważne jest to, by ich przechowywanie i przetwarzanie było w pełni zautomatyzowane.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki