Każda osoba, która regularnie odwiedza Sieć z pewnością spotkała się z tak zwaną blogosferą. Należeć może do niej niemal każdy, jednak czym dokładnie jest i w jaki sposób można wykorzystać ją prowadząc biznes?

W czym pomoże blog?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się co zrobić, by zwiększyć zyski firmy. Coraz częściej skupiają się na działaniach marketingowych. Są one bardzo dobrym rozwiązaniem, pod warunkiem że zostaną odpowiednio poprowadzone. Do popularnych pomysłów należy obecnie prowadzenie firmowego bloga. Można na nim opisywać nie tylko informacje dotyczące aktualności w przedsiębiorstwie, ale także ciekawostki dotyczące całej branży. To bardzo istotne, szczególnie jeśli chcemy kreować się w Sieci na eksperta. Warto dzielić się z potencjalnymi klientami wiedzą i doświadczeniem, tak by poznali bardziej „ludzką stronę” naszej działalności.

Influencer, kto to taki?

Potęgę blogosfery bez wątpienia tworzą tak zwani influencerzy. Są to osoby, które dzięki swojej popularności mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe i opinie wielu Internautów. W zależności od specyfiki naszej branży, możemy rozpocząć współpracę z influencerem. Przykładowo, jeśli posiadamy sklep z odzieżą dla kobiet, spróbujmy nawiązać kontakt z blogerką modową. Może ona w świetny sposób wypromować nasze produkty i skłonić wielu użytkowników Sieci do zakupów, w prowadzonym przez nas sklepie. Dobrze dobrana osoba to już połowa sukcesu. Przeszukując Internet zwróćmy uwagę także na zasięgi danego blogera.

Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na samodzielne prowadzenie bloga, zlecimy jego pisanie zewnętrznej firmie czy rozpoczniemy współpracę z tak zwanymi twórcami opinii, możemy być niemal pewni, że ten typ działań przyniesie oczekiwane efekty. Pamiętajmy jednak by promowane przez nas treści były unikatowe i ciekawe. Warto zadbać, by każdy wpis opatrzony był zdjęciem lub grafiką - najlepiej stworzoną przez nas. Blogosfera daje ogromne pole do popisu, pozwala na promocję firmy stosunkowo niewielkim kosztem i w konsekwencji może przyczynić się do znacznego wzrostu konwersji.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki