Działania w Sieci ciągle ewoluują, a na rynku co chwila pojawiają się kolejne nowości. Niektóre z nich warto wykorzystać, inne szybko odchodzą w zapomnienie. Do pierwszej grupy z pewnością należy content marketing, który warto włączyć do swojej strategii reklamowej i w dużej mierze na nim oprzeć budowanie wizerunku firmy.

Nie tylko teksty

Wielu osobom content marketing kojarzy się jedynie z pisaniem tekstów. Oczywiście jest to nieodłączna część marketingu treści, ale nie jedyna. Na prawidłowy CM składają się także różnego rodzaju grafiki. Odbiorcy dużo chętniej sięgają po artykuły, czy wpisy opatrzone ilustracją. Z natury jesteśmy wzrokowcami, a w świecie gdzie jesteśmy przytłoczeni informacjami mamy tendencję do wyszukiwana tych, najbardziej przykuwających wzrok. Forma obrazkowa to nie tylko spore ułatwienie dla czytelnika, ale także dla osoby tworzącej przekaz. Zamiast artykułu na 2500 znaków może przekazać całe zagadnienie za mocą jednej, dobrej infografiki. Umieszczając grafiki należy pamiętać o opisach alternatywnych – wyszukiwarka Google nie umie sama ich interpretować.

Inne rodzaje contentu

Kolejną rzeczą, którą warto wykorzystać, są wszelkiego rodzaju poradniki. Jeśli nasza branża pozwala na regularne prowadzenie ciekawego bloga, powinniśmy to zrobić. Możemy pisać na nim artykuły eksperckie, starając się zbliżyć dzięki temu do potencjalnego klienta. Wiele osób z powodzeniem wykorzystuje także wideo. Można nagrywać niemal wszystko. Od produkcji naszego asortymentu po szkolenia online. Te ostatnie cieszą się ogromną popularnością w Sieci. Większość przedsiębiorców zajmujących się prowadzeniem szkoleń, wykosztuje Internet do promowania swoich produktów. Jeśli jednak planujemy umieszczać filmy tylko na fanpage lepiej, by nie były one zbyt długie. Użytkownicy mediów społecznościowych nie poświęcą dużo czasu na oglądanie video, chyba że uda nam się przyciągnąć ich uwagę w ciągu pierwszych kilku sekund przekazu.

Content marketing otwiera przed nami wiele możliwości. Każde działania muszą być odpowiednio zaplanowane, to samo dotyczy CM. Treści, jakie będziemy tworzyć powinny być unikatowe i dotyczyć naszej branży.

 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki