Kreowanie i promowanie marki w Sieci powinno być prowadzone w sposób profesjonalny, najlepiej przez specjalistów z zakresu programowania, grafiki i marketingu.

Jedynie wówczas przyniesie ono wymierne rezultaty, dlatego warto zlecić je agencji interaktywnej lub doświadczonemu freelancerowi. Co jeszcze przemawia za takim rozwiązaniem?

Agencje interaktywne świadczą szereg usług na rzecz swoich zleceniodawców, a posiadane przez nie doświadczenie w tej dziedzinie sprawia, że potrafią dotrzeć do precyzyjnie dobranej grupy odbiorców. Do tych usług zaliczyć można miedzy innymi tworzenie stron www, portali społecznościowych, sklepów internetowych, projektowanie platform aukcyjnych, przygotowanie kampanii reklamowych w Internecie czy pozycjonowanie stron www, a także hosting.

Strony www

Posiadanie strony internetowej jest podstawą działania każdej firmy. Dzięki temu można szybko przekazywać informacje, a jeśli strona zostanie odpowiednio pozycjonowana i łatwo da się ją odnaleźć w Sieci, szybko rośnie ilość potencjalnych klientów. Pozycjonowanie jest działaniem, którego cel stanowi promocja marki czy firmy pod określonymi hasłami, jakie wiążą się z jej branżą, czy z produktami bądź usługami, które oferuje. Tylko profesjonaliści są w stanie dokonać tego właściwie poddając wpierw stronę audytowi, a następnie określając jakie słowa kluczowe powinny być szczególnie promowane.

Kampanie reklamowe

Rola kampanii reklamowych w promowaniu marki jest ogromna. Nawet najlepiej wypozycjonowana strona www to za mało, ponieważ firma musi być widoczna w Internecie nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale też w miejscach, gdzie „bywa” ich target. Agencje interaktywne tworzą tego rodzaju kampanie przy wykorzystaniu Google AdWords albo stosują własne autorskie kampanie reklamowe, na przykład z wykorzystaniem blogów czy portali społecznościowych, jak na przykład Facebook.

Tworzenie sklepów internetowych

Agencje tworzą również sklepy online wraz z odpowiednim oprogramowaniem, pozwalającym na skuteczne budowanie platform sprzedażowych, co wcale nie jest łatwą sztuką. Dużo firm zleca także agencjom tworzenie platform aukcyjnych, na co decydują się też osoby prywatne. Takie platformy pozwalają na rejestrację użytkowników z Sieci, oraz na sprzedaż i kupno produktów.

Co to jest hosting?

Hosting polega na udostępnianiu miejsca na serwerze. Firmy, które posiadają już stronę internetową, muszą ją gdzieś umieścić. Jeśli nie posiadają własnego serwera, mogą skorzystać z usług hostingowych i wynająć dla siebie miejsce na serwerze.

W jaki sposób działa agencja interaktywna?

Po zgłoszeniu się danego klienta do agencji, konsultant dokładnie sprawdza jego potrzeby, zapoznaje się z wymaganiami i doradza klientowi, jakie działania należy wykonać. Następnie zespół projektowy opracowuje dokładny plan działania. Klient zapoznaje się ze wstępnymi zarysami projektu, nanoszone są poprawki, a dopiero potem zespół projektowy przystępuje do realizacji danego zlecenia.

Agencje swoją ofertę kierują do firm różnej wielkości, zarówno tych niewielkich, jak też do ogromnych przedsiębiorstw. Oferta agencji jest niezależna od branży, w której działa przedsiębiorstwo, choć są oczywiście podmioty, które specjalizują się np. w obszarze produkcji czy budownictwa. Często do agencji interaktywnych zgłaszają się również osoby prywatne, które pragną na przykład wypromować swoją markę osobistą.

Internet to największe z mediów, dzięki któremu można dotrzeć do najszerszego grona odbiorców, zaś agencje interaktywne wiedzą jak te możliwości skutecznie wykorzystać. Dobrą agencję tworzy zespół ludzi ambitnych, a przede wszystkim kompetentnych, wysoce wyspecjalizowanych, zaangażowanych, tworzących spójną całość, co pozwala im na szybką i efektywną pracę przy każdym projekcie, do jakiego przystępują.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki