Małe lokalne firmy nie dysponują dużymi środkami na reklamę, dlatego korzystają z tanich, ale skutecznych metod reklamy. Jakimi metodami reklamują się małe firmy?

Reklama w mediach (radio, telewizja, internet, gazety) jest skuteczna, ale jej wadą są stale ponoszone, wysokie koszty. Nasze kreacje reklamowe są emitowane tylko wtedy, kiedy za to zapłacimy. Jednorazowo to nie są wysokie kwoty, ale jeśli policzymy roczny koszt, wyjdzie całkiem spora kwota. Niewielkie firmy lokalne szukają innych propozycji.

Jedną z reklam polecanych dla małych, lokalnych firm są drukowane reklamy w dużym formacie. Wybór materiałów, sposobów prezentacji reklam jest dużo, a najbardziej interesujące są te, które można prezentować na własnych obiektach. Taka reklamą są banery, które wieszane są na budynkach albo na osobnych stelażach stawianych na własnym terenie. Dzięki temu firma unika stałych kosztów emisji, a koszt reklamy ogranicza się tylko do kosztów zaprojektowania, wydrukowania i powieszenia reklamy. Wielkość banera zależy od wielkości dostępnej ściany, może to być nawet 100 metrów kwadratowych. Banery wieszane są na ścianach bez okien, ale jeśli zajdzie taka potrzeba, to kreacje reklamowe drukowane są na siatce mesh, która przepuszcza światło i powietrze. Można wówczas zasłaniać powierzchnie przeszklone. Baner reklamowy oglądają ludzie przechodzący lub przejeżdżający obok, dlatego reklama może być oglądana przez wielu potencjalnych klientów. Są to głównie miejscowi, więc reklama spełnia swoje zadanie. Jest widoczna przez 365 dni w roku, a jeśli zastosujemy folię odblaskową to jest widoczna nawet w nocy ( galeria - www.prosper24.pl/druk-na-banerach).

 

Praktycznie większość lokalnych firm korzysta z samochodów. Są to samochody firmowe albo prywatne pojazdy właścicieli firm. Nic nie stoi na przeszkodzie aby wykorzystać je jako nośnik reklamowy. Technologia pozwala na trwałe oklejanie samochodów za pomocą folii samoprzylepnej. Nadruk na folii to kreacja reklamowa, z najbardziej istotnymi informacjami. To konieczne, ponieważ samochód jest w ruchu i odbiorca reklamy nie ma zbyt dużo czasu na przeczytanie i przyswojenie informacji. Reklama może być bardzo kolorowa i zakrywać cały samochód albo bardziej oszczędna w formie i treści. Kolory zwracają uwagę na auto już z daleka, ale informacje mogą być mniej czytelne, dlatego wielu reklamodawców preferuje minimalizm (przykłady - www.prosper24.pl/druk-na-foliach). To dobre podejście, w dodatku tańsze w realizacji. W przypadku reklamy na samochodzie drukowanej na folii koszt jest również jednorazowy.

Efektywność reklamy wizualnej dostrzegają większe firmy, które chętnie korzystają z niej np. z reklamy na samochodach. Firmowe auta włączone zostały do systemu identyfikacji wizualnej firm, więc kreacje reklamowe są już odgórnie ustalone.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki