Tytułowe pytanie mogą zadawać sobie osoby, które szukają firmy pozycjonującej.

Stając przed nową kampanią SEO, należy przygotować budżet na promocję strony. Jak wielki ma być to budżet? Czy w określonej kwocie uda się zrealizować plan i szybko (ale także bezpiecznie) wypromować serwis pod wskazane frazy kluczowe? Wszystko to zależy od tego, z jaką stroną mamy do czynienia.

Warto wiedzieć, że wycena kosztów pozycjonowania obejmuje wiele czynników. Jednym z nich jest oczywiście analiza fraz kluczowych oraz ich ilość. Zrozumiałe jest, że gdy mamy do czynienia z większą ilością fraz, które dodatkowo są bardzo konkurencyjne - koszty wzrastają. To słowa kluczowe mają największy wpływ na kształtowanie się kosztów danej kampanii SEO.

Innym czynnikiem, który jest brany pod uwagę przy wycenie danej kampanii jest sama strona. Gdy portal jest nowy, nie ma zbudowanego profilu linkowego - wówczas koszty mogą być wyższe. Przy stronach z historią linkową wcale nie musi być lepiej - pozycjonerzy bardzo często spotykają się z wycenami kampanii, które dotyczą strony już pozycjonowanej (nieskutecznie, gdyż Klient szuka innej firmy). Wtedy niemalże pewne jest, że strona ma niezbyt korzystny profil linkowy i zanim zaczniemy prace, należy go oczyścić (co także zajmuje czas i wymaga poniesienia kosztów).

Pozostając przy stronie - wpływ na koszty ma także sama optymalizacja - One Site. Czym lepiej przygotowany portal, tym mniejsze koszty SEO. Dlatego wiele firm zanim rozpoczniemy kampanię, oferuje optymalizację strony lub audyt SEO, który pomoże wyeliminować podstawowe błędy. Czasami optymalizacja jest wliczana w cenę całej kampanii.

Wymienione czynniki są najważniejszymi, ale nie jedynymi, które biorą udział w wycenie kosztów pozycjonowania. Trzeba wiedzieć, że SEO nie ma sztywnych ram i cenników, a każda kampania wyceniana jest indywidualnie. Warto więc znać elementy, które odgrywają kluczową rolę przy konstruowaniu oferty i kosztorysu.

Więcej na temat kosztów pozycjonowania znajdziecie na stronie www.the-first.pl/ile-kosztuje-pozycjonowanie/ - czytaj aktualne informacje ze świata marketingu internetowego, zapraszamy już teraz.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki