Konfekcjonowanie to usługi paczkowania i porcjowania różnego rodzaju produktów do wysyłki lub sprzedaży detalicznej. Usługa konfekcjonowania pozwala na: sortowanie, zestawianie, łączenie, pakowanie i oznaczanie towarów zgodnie z zamówieniem klienta. Konfekcjonowanie jest pojęciem ogólnym, które łączy co-manufacturing i co-packing.

Konfekcjonowanie produktów - rodzaje

Co-manufacturing – polega on na kompletowaniu gotowych produktów z różnych komponentów. Odbywa się montaż poszczególnych części składowych, które przesyłane są od różnych producentów. Wszystko odbywa się zgodnie z instrukcją klienta. Produkt finalny jest natomiast pakowany i wysyłany do końcowego odbiorcy.

Co-packing – jest to usługa polegająca na kompleksowym pakowaniu wyrobów gotowych, przygotowaniu zestawów promocyjnych, pakietów i standów oraz etykietowaniu zgodnie z wytycznymi klienta i transportowaniu ich do miejsca docelowego. Ta usługa jest często wykorzystywana przy tworzeniu kompletów promocyjnych, tematycznych. Stosuje się wszędzie tam gdzie trzeba oprócz doboru właściwych produktów należy dostosować opakowanie. Co-packing to pojęcie, które ma szerokie znaczenie. Kryje w sobie szereg procesów związanych z pakowaniem towarów, z ich przepakowywaniem oraz konfekcjonowaniem.

Konfekcjonowanie produktów w całym łańcuchu czynności jest bardzo istotne. Dzięki niemu towar, który zalega w magazynie na pólkach jest finalnie przygotowane i doprowadzone do do stanu w których trafiają do klienta. Konfekcja więc wpływa na bezpieczeństwo towarów budowlanych w transporcie, ale również na estetycznym i atrakcyjnym dla klienta wyglądzie paczki. W ramach konfekcjonowania można mówić o wielu różnych czynnościach do których zaliczamy: foliowanie, co-packing, druk etykiet, etykietowanie, budowanie zestawów promocyjnych i pakowanie w pudełka jednostkowe. Sprawnie przygotowana konfekcja nie przyczynia się do strat podczas pakowania, poza tym konfekcja w wyspecjalizowanych przestrzeniach magazynu znacząco oszczędza czas oraz sposób na wykorzystanie know-how osób, które zajmują się tym na co dzień. Osoby te posiadają odpowiedni sprzęt i wprawę, dzięki czemu cały proces przebiega bardzo sprawnie. Efektem jest atrakcyjny i estetyczny wygląd każdej paczki. Ponadto optymalizujemy czas i koszty przeprowadzenia prac.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki