Strona internetowa to tradycyjna, jednak jak się okazuje, ponadczasowa wizytówka naszej firmy w Internecie. Mimo próby wyparcia zwykłych www przez profile w mediach społecznościowych, ich znaczenie nie ulega zmniejszeniu. Dlaczego tak jest? Co powinna posiadać dobra strona www w 2022 roku? O tym w naszym artykule.

Według dostępnych źródeł pierwsza strona internetowa powstała w 1990 roku. Była efektem projektu pod nazwą... The Project. To strona tekstowa oparta na nagłówku i kilku linijkach tekstu. Od tego czasu Internet ewoluował, a dzisiejsze strony www w niczym nie przypominają tych z XX wieku. Poniżej kilka wskazówek, jak powinna wyglądać współczesna witryna Twojej firmy i na co zwracać szczególną uwagę.

UX ważniejszy niż kiedykolwiek

User Experience czyli z angielskiego doświadczenia użytkownika są ważne jak nigdy dotąd. Pomyśl, że wchodzisz na stronę www by zakupić produkt lub zamówić konkretną usługę, jednak strona ładuje się długo, nie potrafisz znaleźć odpowiednich informacji lub formularza zamówienia. Co robisz? Przechodzisz do konkurencji. W dobie ogromnej konkurencji w Internecie maksymalne uproszczenie korzystania ze strony czy sklepu internetowego jest kluczem do konwersji, czyli pozyskania Klienta. Dlatego też, projektując swoją stronę www musisz szczególnie zwracać uwagę na kwestie dotyczące nawigacji, optymalizacji technicznej oraz funkcjonalności, a zarazem prostoty. Musisz zrobć wszystko, by przez te kilka sekund od momentu wejścia użytkownika na twoją witrynę, przekonać go do siebie i zyskać jego zaufanie.

Strony tworzone dla robotów to przeżytek

Minęły czasy, w którym strony www były tworzone pod roboty wyszukiwarek. Chyba wszyscy pamiętamy czasy, kiedy klikając w link znajdujący się u szczytów wyników wyszukiwania Google ukazywała nam się treść, która mówiąc delikatnie nie była adekwatna do treści pisanej przez profesora polonistyki. Był to wynik pracy specjalistów SEO, którzy aby zmaksymalizować efekty swoich prac, nienaturalnie upychali słowa kluczowe w tekst, sprawiając, że treść czytało się trudno. Trudno jednak obwiniać SEOwców, że chwytali się takich zabiegów, skoro były one skutecznie. Od kilku lat algorytmy Google promują już jednak poprawną składniowo i ortograficznie treść, która odpowiada na najważniejsze, szukane przez internautów pytania. W końcu powiedzenie "content is the king" nie wzięło się z powietrza.

Strona bez pozycjonowania to jak wizytówki trzymane w szafie

Obecnie konkurencja w sieci wyszukwania niemal w każdej branży jest ogromna. Aby przebić się przez nią i wyróżnić w celu pozyskania nowych Klientów musimy zainwestować w usługi optymalizacji i pozycjonowania strony internetowej. To nic innego jak przygotowanie tekstów na stronę www, które będą angażować użytkowników, ale także zainspirują algorytmy Google do uznania, że nasz content jest wartościowy. Dodając do tego stały wzrost mocy naszej strony www poprzez link building i budowanie marki, możemy osiągnąć efekty, które zaskoczą nawet najwękzych sceptyków. Ważne, by zatrudnić specjalistów doświadczonych w tej branży, którzy pozwolą na zmaksymalizowanie efektów kampanii w wyznaczonym budżecie.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki