SMS marketing cieszy się dużą popularnością pomimo tego, że wiele osób wymienia się wiadomościami przede wszystkim za pomocą narzędzi internetowych. Trzeba jednak zaznaczyć, że to właśnie kampanie SMS mają najwyższy wskaźnik typu opern rate, można też liczyć na bardzo dobre wskaźniki CTR. SMS dociera zdecydowanie szybciej niż e-mail, a jeśli znajdzie się w nim umiejętnie przygotowany link, to można liczyć na jeszcze większą skuteczność prowadzonej kampanii marketingowej. SMS marketing pozwala na personalizację, stworzenie wiadomości w oparciu o cechy odbiorców i ich lokalizację. Warto też zaznaczyć, że tego typu działania reklamowe nie wiążą się z wysokimi kosztami.

Co składa się na SMS marketing?

Powiadomienia SMS (https://serwersms.pl/powiadomienia-sms) mogą mieć różne formy. Wykorzystuje się je przede wszystkim do wysyłania informacji o zniżkach i promocjach. W ten sposób można przyspieszyć wzrost sprzedaży. Możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców z ofertą sprzedażową. SMS-em można wysłać kod rabatowy, który ma zachęcić do dokonania zakupu w sklepie. Kolejną opcją są SMS-y transakcyjne, które mają charakter informacyjny. Mogą dotyczyć płatności, statusu złożonego zamówienia itd. Mocno sprzedażowy charakter mają wiadomości SMS oparte o lokalizację. Jest to bardzo skuteczne narzędzie, bo umożliwia precyzyjne zlokalizowanie konkretnej osoby i wysłanie jej spersonalizowanej oferty. Rozwiązanie to sprawdza się rewelacyjnie przede wszystkim w przypadku sklepów stacjonarnych. Kolejną opcją są SMS-owe newslettery, które pozwalają na regularne komunikowanie się z odbiorami w celu przekazania im najnowszych informacji o firmie i ofercie.

Co zrobić, aby SMS marketing był skuteczny?

Żadne działania marketingowe nie będą skuteczne, jeśli nie zostaną umiejętnie przygotowane i skutecznie wdrożone. W przypadku SMS marketingu istotne jest bycie konkretnym. Należy ograniczyć długość treści do minimum, skupić się na najistotniejszych informacjach. Kluczowe jest to, aby w wiadomościach pojawiły się wyraźne CTA. Zadbać należy również o poprawność stylistyczną i ortograficzną, trzeba unikać błędów, bo nie zostaną one pozytywnie odebrane. Kolejną kwestią jest targetowanie do odpowiedniej grupy odbiorców. Marnotrawstwem czasu i pieniędzy jest wysyłanie komunikatów, którymi druga strona nie jest w ogóle zainteresowana. Przykładem będzie informacja o nowej kolekcji damskich zegarków wysyłana do odbiorcy płci męskiej.

Jeśli SMS marketing ma być skuteczny, to należy postawić na personalizację, zwracać się imiennie do odbiorcy. Kolejną kwestią jest umieszczenie w treści skróconych linków, co pozwala zmniejszyć liczbę znaków i przekazać więcej istotnych informacji. Zadbać trzeba także o zoptymalizowanie czasu wysyłki wiadomości. Musi być on dopasowana do preferencji odbiorcy lub godzin otwarcia sklepu. Znaczenie ma także wykorzystanie geolokalizacji, stosowanie strategii omnichannel. Integracja SMS marketing z innymi kanałami przełoży się na wzrost skuteczności kampanii reklamowej. Kolejną kwestią jest używane porzuconych koszyków, co można zrobić przypadkowo za pomocą wysłania wiadomości tekstowej z kodem rabatowym do klient, który nie sfinalizował zakupu.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki