Tak zwane wiadomości transakcyjne zajmują szczególne miejsce w wysyłkach wyzwalających. Zwłaszcza w odniesieniu do automatyzacji marketingu, procesy można zautomatyzować i zaoszczędzić zasoby.

Emaile transakcyjne to automatyczne emaile związane z procesem składania zamówień i rezerwacji. Są niezwykle cenne dla udanych relacji z kientami.

Co to są e-maile transakcyjne?

Emaile transakcyjne to zautomatyzowane wiadomości e-mail, które są wywoływane przez działania odwiedzających lub użytkowników w sklepach internetowych, systemach rezerwacji, portalach internetowych, sieciach społecznościowych i innych tego typu systemach. Nazywa się je również emailami systemowymi. Są to wiadomości, dotyczące transakcji, potwierdzenia zamówień lub zwrotów, powiadomienia o wysyłce, faktury, przypomnienia hasła i komunikaty o dostępności.
Mailingi transakcyjne takie jak te wysyłane przez Emaillabs: https://emaillabs.io/emaile-transakcyjne/ są tworzone i wysyłane automatycznie, gdy tylko zdarzenie wyzwalające wystąpi w systemie źródłowym. Oznacza to, że są wyzwalane indywidualnym działaniem ze strony odbiorcy i indywidualnie kontrolowane. Treść związana z wydarzeniem i wysyłka e-maili dotyczących transakcji mają bardzo wysoki poziom osobistego odniesienia.

Cele i efekty wysyłania emaili transakcyjnych

Klienci zazwyczaj z niecierpliwością wyczekują potwierdzenia wysyłki, wiadomości, że ​​długo oczekiwane zamówienie jest już w drodze lub informacji ze sklepu internetowego, że oczekiwany przedmiot jest ponownie dostępny.
Sprzedawcy internetowi mogą inspirować swoich odbiorców i generować sprzedaż za pomocą emaili transakcyjnych.
Celem jest spełnienie oczekiwań oraz zapewnienie niezawodnej i terminowej dostawy. Mailingi transakcyjne są zwykle oczekiwane przez odbiorców, a ich zainteresowanie treścią jest bardzo duże. Ich efektem jest lojalność klientów i wzrost sprzedaży. Poza tym, dzięki automatycznym powiadomieniom, jednorazowi kupujący często zamieniają się w stałych klientów.

Wydarzenia na ścieżce transakcji

Podczas procesu transakcji, istnieje wiele okazji do wysyłania emaili transakcyjnych. Dlatego każdy, kto oferuje usługi online, powinien wizualizować swoją ścieżkę transakcji, aby zidentyfikować i ustalić priorytety potencjalnych punktów kontaktowych do komunikacji e-mailowej z klientem. W ten sposób sprzedawcy internetowi znajdują odpowiednie okazje do dialogu z klientami i mogą określić niewykorzystany potencjał.
W przypadku zamówienia, komunikacja zazwyczaj rozpoczyna się od rejestracji w sklepie internetowym. Następnie, klient wybiera produkty, umieszcza je w koszyku i zostaje skierowany do kasy. To podstawowa struktura, którą można dowolnie rozbudowywać, w zależności od zastosowania.
Okazją do wysłania automatycznych emaili transakcyjnych mogą być emaile reaktywacyjne. Na przykład, jeśli klient nie odwiedzał sklepu internetowego przez kilka miesięcy. Operatorzy sklepów internetowych mogą również oferować swoim klientom przydatne usługi lub zachęty do zakupu, takie jak przesyłki pocztowe, a także informować o dostępności lub przypominać o ponownym zamówieniu.
Takie e-maile serwisowe są korzystne dla obu stron. Klient wróci do sklepu, jeśli miał już z nim dobre doświadczenia. Operator sklepu jest zadowolony z obrotów i wynikającej z tego lojalności klientów.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki