Walka o wysokie miejsce witryny w rankingu wyszukiwarki, czyli pozycjonowanie stron Kraków, to proces złożony, na który składają się rozmaite działania. Głównym narzędziem SEO jest jednak zdecydowanie tekst. Jest on wykorzystywany zarówno w kampaniach prowadzonych on-page, jak i off-page. To dzięki treściom buduje się system poleceń, czyli zdobywa linki, a także zachęca internautów do odwiedzania danej strony. Jak powinny wyglądać artykuły?

Duplikat jest niedozwolony
Najczęściej popełnianym przez pozycjonerów błędem jest dopuszczanie do publikowania w różnych miejscach tych samych treści. Nie może tak być. Algorytmy wyszukiwarki zauważą to i ocenią jako próbę wymuszenia linków, za co przyznają punkty karne. Oczywiście nie pomaga to pozycjonowaniu, a wręcz szkodzi. Lepiej jest zamieścić w sieci jeden artykuł niż kilka takich samych na odmiennych witrynach.

Plagiat zostanie skarcony
Każda treść, czy to on-page, czy off-page, musi być unikatowa. W grę nie wchodzi kopiowanie tekstów innych autorów i wprowadzanie do nich jedynie drobnych poprawek. Algorytmy wyszukiwarek są coraz lepsze i bez trudu radzą sobie z odnajdywaniem takich prób wyłudzenia czyjejś twórczości. Plagiat może być surowo karany przez Google. Trzeba liczyć się ze spadkami widoczności.

Teksty przyjazne SEO
Formatowanie artykułów, opisów kategorii i produktów zgodnie z zasadami SEO jest niezwykle istotne. Skutecznie pozycjonowanie Warszawa dzięki zamieszczaniu treści nie będzie efektywne, jeśli te, nie będą miały odpowiedniego układu. Podział na akapity i nagłówki jest niezbędny. Najważniejsze jest oczywiście umiejętne zamieszczanie fraz kluczowych. Nie jest wskazane ani przesycenie nimi, ani ich niedobór. Muszą też znaleźć się one we właściwych miejscach tekstu. Dlatego tak istotne jest, by tworzył je copywriter doskonale znający zasady SEO.

Merytoryczna wartość
Obecne algorytmy wyszukiwarek są bardzo zaawansowane. Dawniej pozycjonowanie stron mogło się odbywać za pośrednictwem tzw. precli. Były to treści niemerytoryczne. Jedynym wymaganiem, jakie musiały spełniać, to poprawność językowa i użycie frazy kluczowej. Obecnie takie artykuły nie mają dużej wartości i niezbyt służą zdobywaniu punktów w rankingu wyszukiwarki.

Jak zostało wspomniane, algorytmy są coraz sprawniejsze. Dzisiaj robot Google potrafi ocenić, czy dana treść jest nie tylko poprawna stylistycznie, ale także czy jest merytoryczna, związana z frazami i przekazuje cenne informacje. Oczywiście pozycjonerzy udowadniają czasami, że rzeczywistość może wyglądać inaczej ale lepiej stosować się do dobrych praktyk!

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki