Rosnące zapotrzebowanie na kreatywne treści w sieci sprawia, że pojawiają się nowe specjalizacje w tym zakresie. Zakres obowiązków content writera dla wielu wciąż pozostaje zagadką. Kim jest i czym zajmuje się osoba na tym stanowisku?

Content writer – kto to taki?

W dosłownym tłumaczeniu z angielskiego content writer oznacza pisarz treści. To autor tekstów przeznaczonych na strony internetowe. Ich cel to zwiększenie wartości merytorycznej witryny. Dzięki temu możliwe jest budowanie pozycji firmy jako źródła użytecznych informacji.

Jak wygląda praca content writera?

Wyzwania, z jakimi mierzy się osoba na tym stanowisku, to tworzenie merytorycznych tekstów. Artykuły, wpisy do mediów społecznościowych, e-booki i inne treści wyróżniające się wysoką jakością i przydatnością to nieodłączny element pracy w tym zawodzie. Głównym zadaniem takich tekstów jest informowanie. To pośrednio (ale skutecznie) reklamuje stronę firmową i zwiększa sprzedaż produktów i usług.

Z content writingiem spotykamy się na co dzień w sieci. Gdy szukamy odpowiedzi na konkretne pytania, znajdujemy je zazwyczaj w artykułach blogowych proponowanych przez wyszukiwarkę.

Content writer opiera swoją codzienną pracę na solidnym researchu. Aby tworzyć wartościowe treści, musi dogłębnie zapoznać się z tematem. Im lepiej go rozumie, tym prościej potrafi przekazać tę wiedzę. Podczas konstruowania tekstów współpracuje z innymi ekspertami. Wiedza specjalistów od SEO i content marketingu pozwala działać zgodnie z obraną strategią oraz zoptymalizować tekst na potrzeby pozycjonowania.

Kto może zostać content writerem?

Choć zazwyczaj jest to osoba po szkole wyższej, każdy pracodawca ma swoje indywidualne kryteria. W tej branży bardziej niż wykształcenie i kwalifikacje liczą się umiejętności i doświadczenie. Szanse na realizowanie się w tym zawodzie zależą w dużej mierze od zawartości portfolio.

Content writerowi potrzebnych jest także kilka umiejętności.

  • Sprawne (i poprawne) posługiwanie się językiem
  • Proste i atrakcyjne przekazywanie informacji
  • Research
  • Dobre zrozumienie tematu tekstu i dziedziny
  • Optymalizacja zawartości pod SEO

To pozwala tworzyć skuteczne treści wysokiej jakości – takie, jakie zakłada strategia content marketingu. Publikowane teksty mają odpowiadać na realne potrzeby i pytania odbiorców.

Content writer i efekty jego pracy

Jak treści tworzone przez content writera generują korzyści dla firmy?

  • Strona zyskuje widoczność w sieci.
  • Zwiększa się ruch organiczny.
  • To pozwala zyskać więcej odbiorców.
  • Merytoryczne treści zwiększają zaufanie do firmy i budują jej ekspercki wizerunek.
  • Znacząco rośnie szansa na sprzedaż.

Content writer a copywriter – czym się różnią?

Content writing to zawężony obszar działań copywriterskich. Twórczość copywritera może obejmować różne aspekty:

  • teksty, koncepcje kreatywne, kampanie reklamowe;
  • treści internetowe oraz te publikowane w mediach tradycyjnych, na ulotkach, plakatach itp.;
  • hasła reklamowe i scenariusze reklam;
  • inne kreatywne projekty.

W obrębie szeroko rozumianego copywritingu kształtują się specjalizacje, takie jak social media copywriting czy SEO copywriting. Jedną z nich jest content writing. Ten z kolei jest ściśle powiązany z content marketingiem, który jest niczym innym jak strategią marketingową. Należy więc do obszaru nauk ekonomicznych.

Content writer łączy zatem pracę kreatywną z przemyślanymi działaniami biznesowymi. To jeden z powodów skuteczności jego pracy.

 

Podsumowanie

Wartość merytorycznych tekstów rośnie. Coraz więcej przedsiębiorców uświadamia sobie korzyści płynące z marketingu treści. Dlatego zawód content writera dynamicznie się rozwija i upowszechnia. Mimo to jego umiejętności wciąż są cenne, a znalezienie skutecznego autora stanowi wyzwanie.