Reklama jest dźwignią handlu. Jeżeli prowadzi się ją w internecie, rządzi się szczególnymi prawami – liczbą lajków, udostępnień i zasięgiem. W porównaniu do tradycyjnych form promocji nie wymaga aż tak dużych nakładów finansowych. Jak skutecznie reklamować swój biznes w sieci, by dotrzeć do szerokiego grona klientów? Poznaj sprawdzone sposoby, dzięki którym zwiększysz sprzedaż i rozpoznawalność marki.

Reklamuj się w social mediach

Facebook to tania i niezawodna platforma reklamowa. Korzystanie z płatnych promocji nie sprawia trudności. Możesz włączyć i wyłączyć reklamę o dowolnych godzinach. Masz też szansę wykluczyć z grona odbiorców ludzi, którzy nie zobaczą Twojej promocji, na przykład kogoś, kto już kupił promowany produkt. Reklamy na Facebooku nie tylko są skuteczne same w sobie, ale też zwiększają zasięgi innych postów. Ponadto pozwalają na precyzyjne określenie grupy docelowej.

Oprócz korzystania z reklam, poprzez Facebooka, Instagram, czy Twittera możesz dzielić się wartościowymi treściami. Social media to doskonały kanał komunikacji z klientami. Możesz udostępniać porady, filmy promocyjne, grafiki czy banery z informacjami o konkursach. Odpowiadaj na komentarze i wiadomości, zwiększając zaufanie klientów. Zaangażowanie w prowadzenie fanpage’a na pewno się opłaci.

Twórz filmy reklamowe

Internauci zamierzający wykonać jakąś skomplikowaną czynność po raz pierwszy, szukają poradników wideo. Planując kupić nową rzecz, jak telewizor czy perfumy, przeglądają recenzje, porównania i reklamy. Właśnie dlatego warto postawić na filmy promocyjne. Można udostępniać je na swojej stronie, fanpage’u albo kanale YouTube.

Filmy reklamowe to idealne narzędzie do promocji marki i produktów w sieci. Uzupełniają treści znajdujące się na stronie firmowej i przekazują w przystępny sposób najważniejsze informacje. Filmy promocyjne i reklamowe są łatwo przyswajalne i angażujące, dlatego odbiorcy chętnie je oglądają. To profesjonalne wizytówki marki, przyczyniające się do wzrostu jej świadomości. Przyciągną zarówno klientów, jak i inwestorów i potencjalnych wspólników.

Więcej o realizacji filmów reklamowych możesz dowiedzieć się na stronie https://flipside.pl/filmy-reklamowe/. Masz również szansę nawiązać tam współpracę z profesjonalistami i wspólnie stworzyć ciekawą reklamę.

Pracuj nad blogiem firmowym

Oprócz promocji w social mediach i realizacji filmów promocyjnych warto prowadzić bloga z poradami. Dzięki branżowym treściom możesz zaistnieć jako ekspert w swojej dziedzinie. Blog firmowy pozwoli Ci zdobyć odbiorców, którzy z czasem staną się klientami. Użytkownicy sieci wolą zaufać firmie udostępniającej cenne informacje i porady. Takie treści na stronie internetowej są także wartościowe z perspektywy SEO. Nowe, bogate artykuły dają szanse na wyższe pozycje w Google i promują firmę.

Reklamuj się poprzez stopkę w e-mailu

W Twojej firmie z pewnością wysyła się mnóstwo maili. Warto zatem wykorzystać potencjał takich wiadomości. Stwórz atrakcyjną stopkę, którą będziesz podpisywać każdego wysłanego maila. Nie musi być zawsze taka sama. Jeżeli w danym czasie prowadzisz promocję, konkursy czy organizujesz ciekawe wydarzenie, poinformuj o tym w banerze. Nie zapomnij też o dodaniu linków przenoszących na Twoją stronę.

Dodaj firmę do Google Maps

Google pokazuje spersonalizowane wyniki, które zależą od lokalizacji. Wobec tego dodanie swojej firmy do Google Maps jest konieczną i bezpłatną formą reklamy. Załóż konto w usłudze Moja Firma i postępuj zgodnie ze wskazaniami. W firmowej wizytówce pojawią się dane kontaktowe, godziny otwarcia, a także możliwość dodania opinii na temat przedsiębiorstwa.

Jest wiele sposobów na reklamowanie własnego biznesu w sieci, lecz tylko niektóre z nich dają wyjątkowo imponujące rezultaty. Internet to doskonała przestrzeń do promocji firmy, dlatego warto prowadzić działania w social mediach, tworzyć i udostępniać filmy reklamowe oraz pracować nad blogiem. Nie bez znaczenia pozostaje też wykorzystanie potencjału Google Maps oraz stopki w mailach. Bez względu na to, czy dopiero wkraczasz na rynek z własną marką, czy masz na nim ugruntowaną pozycję, wypróbuj wyżej opisane działania, by skutecznie przyciągnąć zainteresowanych klientów i pomnażać zyski.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki