Właściwy wybór firmy kurierskiej to strategiczna decyzja dla każdej firmy, której działalność opiera się na przesyłkach kierowanych do klientów lub kontrahentów. Nawet jeśli oferujemy towar o doskonałej jakości i niezwykle korzystnych cenach, dobre imię naszego przedsiębiorstwa może runąć, pogrzebane pod gruzami marnej logistyki i niesłownych dostawców. Teoretycznie wina spada na firmę zewnętrzną, niestety przykre konsekwencje odbijają się na nas.

Który rodzaj usług będzie najlepszy?

Teoretycznie alternatyw jest sporo, a pierwszym wyborem powinno być skorzystanie z usług Poczty Polskiej. Firma ta ma wieloletnią tradycję, gęstą sieć placówek i liczne zastępy pracowników docierających w najdalsze rejony kraju, a jej cennik obejmuje dostawy do niemal każdego zakątka świata. Niestety, w wypadku tego przedsiębiorstwa wspomniana wieloletnia historia nie budzi zaufania i kojarzy się raczej z opóźnieniami czy wręcz zaginięciami przesyłek. Nawet jeśli sytuacja uległa poprawie, to Poczta jeszcze długo będzie miała problem z pozbyciem się łatki niskiej jakości usług.

Na drugim biegunie znajdziemy jednego z najmłodszych graczy na rynku - paczkomaty. Samoobsługowe rozwiązanie może poszczycić się wyjątkowo atrakcyjnym cennikiem obejmującym przesyłki krajowe od koperty po spore paczki. Problemem jest jednak fakt, że urządzenia służące do odbierania i nadawania nie są jeszcze powszechnie dostępne, a konieczność samodzielnego udania się po paczkę dla wielu użytkowników dyskwalifikuje ten rodzaj dostawy. `

Optymalnym wyjściem pozostaje skorzystanie z usług firmy kurierskiej. I tu pojawia się kolejne pytanie - jak wybrać właściwą? Pierwszym i często jedynym kryterium branym pod uwagę podczas wyboru firmy kurierskiej jest cena. Bezdyskusyjnie jest to aspekt o dużej wadze. Nawet niewielkie różnice w koszcie przewozu pojedynczej przesyłki, pomnożone przez wolumen dziennych wysyłek, skutkują w skali miesiąca oszczędnościami liczonymi w tysiącach.

Drugim kryterium jest czas realizacji usługi. Szybki kurier to dobry kurier. Nikt nie lubi niepewności i czekania, niezależnie od tego, czy zamówiliśmy obrożę dla kota, czy też nasze przedsiębiorstwo właśnie ma przestój w oczekiwaniu na części zamienne do maszyny produkcyjnej.

Jak wybrać właściwego kuriera?

Prospekty reklamowe i strony internetowe firm transportowych są pełne pięknych deklaracji i wizji owocnej współpracy. Przesyłki są dowożone przez uśmiechniętych kurierów, do odbiorców docierają na czas i w idealnym stanie. Dopiero rzeczywistość weryfikuje prawdomówność reklam. I niekiedy jest to weryfikacja brutalna. Warto sprawdzić opinie w sieci oraz posiłkować się zdaniem znajomych. Oczywiście należy przy tym zachować dystans i zdrowy rozsądek. Nie zawsze należy się bać firm nowych na rynku, warto także zapoznać się z ofertą coraz popularniejszych brokerów kurierskich.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki