Przed rozpoczęciem działalności zagranicznej wielu przedsiębiorców powstrzymuje strach. Obawiają się zbyt wielu formalności, bariery językowej i nieznajomości rynku. Okazuje się jednak, że założenie  i prowadzenie firmy we Francji nie musi być wcale takie trudne.

Rejestracja firmy we Francji

Jak w każdym kraju, założenie firmy we Francji wymaga jej zarejestrowania. Jednak w przypadku obcokrajowców tworzących biznes we Francji, niezbędne jest również uzyskanie pozwolenia na pobyt z racji zatrudnienia. Wyłączeni z tego obowiązku są jedynie przedsiębiorcy, którzy pomimo posiadania biznesu we Francji, pozostają rezydentami innego kraju. W takim przypadku wystarczy wpis do Rejestru Zawodów lub też Rejestrów Handlowego i Spółek, w zależności od charakteru działalności.

 

Podział przedsiębiorstw

Warto zauważyć, że firmy we Francji są na wiele sposobów klasyfikowane, a przydzielenie do konkretnej grupy decyduje m.in. o możliwych formach działalności i opodatkowania. Tym samym przedsiębiorca, który planuje prowadzić biznes we Francji, w pierwszej kolejności powinien sprawdzić, jak klasyfikowana jest jego działalność. Warto zauważyć, że nie zawsze podział jest intuicyjny, gdyż np. do działalności handlowych zalicza się również usługi transportowe, a różnica między firmą przemysłową i rzemieślniczą dotyczy jedynie liczby zatrudnionych pracowników.

 

Niezbędne dokumenty

Rejestracja firmy we Francji wymaga oczywiście złożenia odpowiednich druków w poszczególnych urzędach. Rodzaj i liczba dokumentów zależą od typu działalności oraz wielkości firmy. Ponadto, przedsiębiorca może być również zobowiązany do udokumentowania swojego wykształcenia oraz doświadczenia. Obowiązek ten dotyczy jednak tylko pojedynczych dziedzin. Z pewnością dla wielu przedsiębiorców problematyczna może się okazać konieczność dostarczenia dokumentów w języku francuskim. W celu uniknięcia pomyłek warto w tej kwestii skorzystać z pomocy profesjonalistów.

 

Gdzie szukać pomocy?

Szybkie i sprawne założenie firmy we Francji wymaga wiedzy i znajomości języka. Dlatego też dla przedsiębiorcy podejmującego się tego zadania samodzielnie cały proces może się okazać zbyt trudny. Jednak na polskim rynku działają dzisiaj firmy, które pomagają przedsiębiorcom zorganizować biznes we Francji. Jedną z godnych polecenia jest z pewnością group ESPRO. Zaletą tego pośrednika jest udzielanie przedsiębiorcy pełnego wsparcia nie tylko w zakładaniu, ale też w prowadzeniu przedsiębiorstwa we Francji.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki