Wiesz, czym jest email marketing i jesteś gotów, żeby zacząć wykorzystywać jego potencjał. Jak zacząć tę przygodę i jak wdrożyć go we własnej firmie? Sprawdź nasze podpowiedzi!

1. Baza – bogata i posegregowana

Czy Twoja firma ma już zbudowaną bazę danych?

Jeśli nie, to czeka Cię jej budowanie. Sposobów mamy kilka, niektóre są szybsze, a niektóre… mniej. Zacznij od wstawienia na stronę www formularza zapisu na newsletter (tutaj zapisują się osoby NAPRAWDĘ zainteresowane otrzymywaniem wiadomości od Ciebie) i linku do zapisów w stopce maila. Kolejne kroki to dostarczanie wartościowych treści w zamian za adresy mailowe – wystarczy udostępniać je dopiero po wypełnieniu krótkiego formularza.

Budowaną bazę należy segregować! Dokładnie opisuj źródło, z którego przybywają nowe adresy, opisuj je jak najdokładniej. Dzięki temu będziesz mógł personalizować wysyłki i dopasowywać treści do poszczególnych grup odbiorców – a co za tym idzie, osiągać lepsze efekty.

 

 

2. Cel – skonkretyzowany i z ustaloną drogą do niego

Podczas tworzenia treści do wysyłanych maili musisz wiedzieć, jaki chcesz osiągnąć cel. Oczywiście, wszyscy chcemy zdobywać mnóstwo klientów, sprzedawać tyle produktów, ile jesteśmy w stanie wyprodukować… Ale chyba lepszym sposobem jest ustalenie konkretnych planów. I dążenie do ich realizacji.

Przykład? Celem jest zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu. Przygotowana zostaje kampania, obejmująca wysyłkę kilku mailingów różnego typu: w jednym odbiorca znajdzie artykuł blogowy, edukujący na temat możliwości zastosowania produktu. W drugim ogólne informacje o produkcie i kilku podobnych. A w trzecim kupon rabatowy.

Jak widzisz, wymaga to zaangażowania co najmniej kilku osób oraz ułożenia planu. Ale zapewniam Cię, że warto to zrobić.

3. Analiza – obserwacja i wnioski

Ważne jest również, aby nie osiadać na laurach po kliknięciu „Wyślij”. Każdą wysyłkę należy analizować, by móc wyciągać wnioski i optymalizować kolejne kampanie.

Zarządzanie kampaniami email marketingowymi nie musi być wcale trudne – ale na pewno trzeba poświęcić sporo czasu, aby nauczyć się tego od A do Z. Często najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze wsparcia ekspertów, którzy pomogą nam w prowadzeniu tego typu działań.

To rady na początek – wykorzystaj je w swojej firmie i sprawdź jak może wyglądać email marketing w Twoim wydaniu!

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki