Cold mailing to wiadomość wysłana do potencjalnego klienta lub partnera biznesowego, który nie miał wcześniej relacji z Twoją firmą lub też nigdy nawet o niej nie słyszał. Taki sposób rozpoczęcia współpracy przeważnie dotyczy segmentu B2B i cieszy się sporą skutecznością, jeśli jest dobrze poprowadzony. O tym, jak efektywnie korzystać z cold mailingu, opowiedzą eksperci z makesend.pl.

Podstawowe zasady cold mailingu

Chociaż wydawać by się mogło, że wysyłanie wiadomości do obcych osób może być źle odebrane, to głównym celem cold mailingu jest sprawienie dobrego pierwszego wrażenia, nawiązanie kontaktu i utorowanie drogi do dalszej współpracy. Nie da się jednak ukryć, że nieodpowiednio skomponowana wiadomość może na zawsze zniechęcić odbiorcę do Twojej firmy, dlatego staraj się kierować wedle poniższych porad.

 

cold-mailing.jpg

Po więcej informacji zapraszamy na makesend.pl

 

Krok 1. Dopracuj każdy szczegół tematu

W 99% przypadków to temat wiadomości decyduje o tym, czy Twój mail zostanie otwarty, czy trafi od razu do kosza. Postaw się więc w roli klienta i zastanów się na tym, jaki temat przyciągnąłby Twoją uwagę. Staraj się zawrzeć w nim wszystkie najważniejsze informacje, a szczególnie odnieść się do branży, w której działasz. Nie używaj ogólnikowych frazesów!

 

Krok 2. Spersonalizuj wprowadzenie

Jeśli udało Ci się sprawić, że Twój potencjalny klient otworzy wiadomość, to tak naprawdę wykonałeś już większość pracy. Jednak to pierwsze 2-3 zdania maila decydują o tym, czy będziesz traktowany poważnie.

 

cold-mailing-1.jpg

Zadawaj więc w nich pytania, które ściśle dotyczą danej firmy (wykonanie wcześniejszego researchu jest jak najbardziej wskazane), np. „Czy szukasz sposobów na przyciągnięcie nowych klientów?”. Nienachalnie skomplementuj, np. „Gratulację niedawnego wywiadu w X, był świetny!”. Im więcej indywidualnych nawiązań, tym większe zaufanie wzbudzisz u swojego odbiorcy.

 

Krok 3. Pokaż, że Twoja oferta jest wartościowa

Nawet jeśli potencjalny klient dotrze w wiadomości do części, w której prezentujesz swoją ofertę, to wcale nie oznacza, że będzie chciał z niej skorzystać. Pokaż, że współpraca z Tobą może przynieść znaczące korzyści. Jak? Oto kilka wskazówek:

  • użyj dowodu – pochwal się swoimi dotychczasowymi osiągnięciami,
  • zaproponuj udział w czymś elitarnym – podkreśl wyjątkowość swoich usług lub produktów,
  • udowodnij, że Twoja firma jest potrzebna klientowi – pokaż statystyki, przewidywane wyniki.

 

Krok 4. Wezwij do działania

Jest to ostatni etap cold mailingu – chcesz, aby klient odpowiedział na Twojego maila. Postaraj się więc w konkretny i prosty sposób wytłumaczyć mu, co ma dalej zrobić. Nie dawaj nieograniczonych opcji odpowiedzi i określ ramy czasowe.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki