Toruń uchodzi za miasto chętnie odwiedzane przez turystów, którzy doceniają jego liczne walory. Jak natomiast prezentuje się na tle pozostałych regionów?

W celu uzyskania szczegółowych danych  marka Premium Brand przeprowadziła badanie reputacji miast wojewódzkich. Wyniki przedstawiamy w naszym artykule.

Przed lokalnym rywalem

Miasta można klasyfikować pod różnym kątem jednak, aby otrzymać jak najbardziej obiektywny obraz należy zastosować szereg kryteriów, które pozwolą na uzyskanie końcowej noty. Tak właśnie postąpili autorzy badania dotyczącego reputacji polskich miast wojewódzkich marki Premium Brand. Do rywalizacji stanęło 18 miast –kujawsko-pomorskie i lubuskie z racji odmiennego od reszty województw podziału administracyjnego miały w badaniu po dwóch reprezentantów, odpowiednio Toruń i Bydgoszcz oraz Gorzów Wielkopolski i Zieloną Górę. Organizatorzy akcji oceniali miasta pod pięcioma względami: zaufanie do miasta, atmosfera medialna wokół niego, referencje od osób, które w ostatnim roku choć raz odwiedziły miasto, zaangażowanie społeczne – działania na rzecz poprawy jakości życia swoich mieszkańców, miasto jako pracodawca – z jakimi warunkami pracy i wynagrodzeniem kojarzy się dane miejsce. Każde z pięciu kryteriów było osobno punktowane, a maksymalna łączna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosiła 100.


Ranking miast wojewódzkich o najwyższej reputacji (zaczerpnięte z Raportu badania reputacji marki Premium Brand).
Źródło: www.brief.pl/artykul,3796,wroclaw_cieszy_sie_najlepsza_reputacja_a_kielce_najgorsza.html.

 

Zwycięzcą i jednocześnie miastem o najlepszej reputacji z bardzo dobrym wynikiem 75 punktów został Wrocław. Zaraz za plecami stolicy Dolnego Śląska znalazły się Gdańsk (73) i Poznań (72). Na pierwszy rzut oka z pewnością może dziwić brak w czołowej trójce Krakowa i Warszawy, które zajęły odpowiednio pozycje 4 i 5. Z kolei na drugim biegunie z najniższym poziomem reputacji znalazły się Kielce (61), które przegrały bezpośrednią konkurencję z Białymstokiem, Łodzią i Katowicami (wszystkie 63). Jak na tym tle wypadł Toruń? Szósta pozycja razem ze Szczecinem (68 punktów) z pewnością wstydu miastu Kopernika nie przynosi, zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę wielkość miast, które znalazły się przed Toruniem.

Dodatkowym smaczkiem jest fakt znalezienia się bezpośrednio przed Bydgoszczą (66), lokalnym rywalem. Nieco inaczej prezentuje się ranking rekomendacji udzielanych przez osoby odwiedzające miasta. Tu stawka jest niezwykle wyrównana i poza pierwszą czwórką – Kraków, Wrocław, Gdańsk, Warszawa – różnice pomiędzy miastami są minimalne. W tej klasyfikacji Toruń zajął piąte miejsce razem z Poznaniem, Łodzią, Katowicami i Bydgoszczą.

Czytaj też: Wielkanocny kiermasz świąteczny.

 

Szczęśliwi mieszkańcy

Kolejne z badań w jakim wzięła udział część mieszkańców Torunia związane było z organizacją ślubu i wesela w mieście nad Wisłą. Na pytania redakcji Grupy Portali Weselnych odpowiadało kilkaset osób, które w niedalekiej przeszłości stawały na ślubnym kobiercu. Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że mieszkańcy Torunia, przynajmniej Ci w młodym związku małżeńskim są ludźmi bardzo szczęśliwymi, gdyż żaden z ankietowanych nie żałuje decyzji o ślubie. Co więcej dla 75% osób dzień ślubu był tym najpiękniejszym w życiu.

Nowożeńcy z Torunia są również bardzo zadowoleni ze swoich zdjęć ślubnych, poziom satysfakcji wynosi 100%! Natomiast 75% par jest zadowolony ze swoich filmów ślubnych. Na taki stan rzeczy składa się wiele czynników, a wśród tych najważniejszych warto wymienić profesjonalizm tamtejszych fachowców oraz przemyślany wybór fotografa i kamerzysty. W tym przypadku narzeczeni najczęściej kierują się portfolio filmowca i rekomendacjami z sieci. Polecenia rodziny i znajomych oraz cena za usługę w tym przypadku nie są aż tak istotne - mówi Ewa Sztuczka z redakcji portalu filmy-wesele.pl.  

Poruszając temat organizacji wesela nie sposób nie wspomnieć o wydatkach, a te są spore. Dla 67% par łączne koszty organizacji zamknęły się w przedziale między 20 a 60 tysięcy złotych. Na marginesie warto dodać, że tylko co druga para z kopert otrzymanych od gości uzbierała kwotę równą lub większą od poniesionych wydatków. Wśród długiej listy rzeczy i usług za które muszą zapłacić państwo młodzi, pieniądze wydane na fotografa były wyjątkowo dobrą inwestycją.

 

 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki