Zakupy części samochodowych online to bardzo popularna forma kupowania, która rozwija się w zawrotnym tempie. Z roku na rok przybywa e-kupujących na całym świecie.

Nie da się ukryć, że zaczynamy żyć w czasach, gdzie wszystko jest niemal na wyciągnięcie ręki. Online shopping w motoryzacji to już codzienność. Czy sklepy internetowe wykończą stacjonarne placówki i tradycyjny model zakupów?

Kierowcy chętnie kupują części samochodowe przez Internet. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na niższe ceny, wygodę i coraz większe zaufanie do zakupów online. Poziom bezpieczeństwa zakupów w sieci na przestrzeni ostatnich kilku lat uległ bowiem zauważalnemu wzrostowi, co przyczyniło się do większego zaufania wśród Klientów.

Dlaczego kierowcy kupują w sieci?

Bez wątpienia do największych zalet zakupów w trybie online należy zaliczyć brak konieczności wychodzenia z domu. Jedyne czego potrzebujesz to dostęp do Internetu. Bogate oferty części samochodowych możesz przeglądać na laptopie, tablecie lub telefonie komórkowym. Wiele sklepów internetowych oferuje darmową wysyłkę części (zwykle powyżej określonej kwoty), dlatego można także dodatkowo zaoszczędzić na kosztach transportu – nie tracimy czasu i pieniędzy na paliwo, a zamówienie zostanie dostarczone pod samo drzwi. Niewątpliwie ogromnym plusem zakupów przez Internet jest fakt, że części samochodowe oferowane w sieci niczym nie różnią się od tych, dostępnych w sklepach stacjonarnych. Oba rodzaje auto części są fabrycznie zapakowane i posiadają określony czas gwarancji, który zależy od specyfikacji danej części, jak i od producenta. Ponadto części samochodowe w Internecie są zwykle tańsze. Kupując w sieci możesz w niektórych przypadkach zaoszczędzić nawet do 40% ceny rynkowej.

Zakupy w sieci na przestrzeni lat

Z niezależnych badań rynku motoryzacyjnego wynika, że zaledwie 3 lata temu około 46% klientów poszukujących części samochodowych dokonywało zakupów w placówkach stacjonarnych. Teraz statystyka obniżyła się o około 8%. Zauważalny wzrost klientów notują natomiast internetowe sklepy motoryzacyjne – 3 lata temu odsetek kupujących auto części w sieci wynosił zaledwie 24%, a obecnie ponad 36%. Po statystykach widać zatem, że kierowcy coraz częściej preferują zakupy części samochodowych przez Internet.

Co kierowcy kupują najczęściej?

Zdecydowanie najchętniej kupowanymi produktami w Internecie są klocki hamulcowe, wycieraczki samochodowe i wszelkiego rodzaju filtry. Kierowcy często szukają w sieci także sprzęgieł, elementów zawieszenia i żarówek. Ponadto zauważalny wzrost zainteresowania zaobserwowano również w obszarze płynów eksploatacyjnych tj. oleje silnikowe, płyny hamulcowe itp. Najrzadziej z kolei kupowane są świece zapłonowe, choć może to być wynikiem tego, że w nowych samochodach wymienia się je bardzo rzadko. Zakup części samochodowych w Internecie to bardzo wygodna alternatywa dla tradycyjnego modelu zakupów. Nie da się ukryć, że niskie ceny motoryzacyjnych sklepów internetowych to zasługa bardzo krótkiego kanału dystrybucji i sposobu organizacji pracy.

"Sklepy internetowe ułatwią Kierowcom wybór dzięki bogatej ofercie części samochodowych, pochodzących od zaufanych producentów i na różnych pułapach cenowych. Ułatwia to świadomy zakup. Niektórzy chwalą sklepy stacjonarne za możliwość zakupu towaru od ręki, co w rzeczywistości jest błędnym stwierdzeniem. Tradycyjne sklepy w swoich magazynach posiadają bowiem wyłącznie najbardziej popularne towary, a wybór ograniczony jest do maksymalnie kilku producentów. Taka sytuacja nie ma miejsca w przypadku zakupów w sieci" – twierdzi ekspert sklepu motoryzacyjnego iParts.pl.

Sklepy Internetowe oferują często kilkaset tysięcy części i akcesoriów do samochodów dostępnych od ręki z dostawą 24h. W przypadku niektórych oferta sięga nawet większych liczb. W sieci można znaleźć wszystko czego potrzebujemy do naprawy, przeglądu czy doposażenia samochodu. Zakupy online są tanie, proste i bezpieczne, a co najważniejsze – aby je zrobić, nie trzeba nawet wychodzić z domu. Kupione części dostaniemy na wskazany adres.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki