Kobiety są niezwykle wrażliwe na estetykę opakowań produktów kosmetycznych. Ważne jest więc wyróżnienie swojego produktu na tle konkurencji oraz odwołanie się do takich skojarzeń konsumentek, aby wywołać w nich chęć posiadania konkretnego kosmetyku. Pamiętać przy tym należy jednak, że opakowanie to nie tylko aspekt wizualny, ponieważ pełni szereg innych istotnych funkcji.

Jakie powinny być opakowania kosmetyków dla kobiet?

Nie da się ukryć, że kobiety zazwyczaj zwracają większą uwagę na aspekt wizualny opakowania kosmetyku niż mężczyźni. W opakowaniach kosmetyków dla pań często stosuje się bogatszą paletę kolorystyczną, ponieważ są one bardziej wymagające pod tym względem niż panowie. Dominującymi barwami są złoto, czerwień i srebro, ponieważ wskazują na luksusowość produktu. Opakowania skierowane do kobiet powinny zawierać także bardziej wyczerpującą informacyjnie etykietę.

Kobiety są bardziej podatne na elementy perswazyjne opakowania - zwłaszcza te wywołujące skojarzenia z dobrobytem i atrakcyjnością. Warto zwrócić uwagę także na ich wielkość i kształt – kosmetyki do makijażu powinny bez problemu mieścić się nawet w niewielkiej damskiej torebce.

Funkcje opakowań kosmetyków

Funkcja ochronna – podstawową funkcją opakowania jest ochrona produktu przed uszkodzeniami. Pod pojęciem ochrony mieści się więc zarówno szczelność, jak i łatwość w przenoszeniu kosmetyku. Część producentów decyduje się na użycie foliarki – folia na opakowaniu stanowi dodatkową ochronę opakowania.

Funkcja informacyjna – producenci są zobowiązani do informowania konsumentów o składzie i przeznaczeniu kosmetyku. Potencjalny klient już przy pierwszym kontakcie z kosmetykiem musi zostać poinformowany o jego terminie ważności, ekologiczności materiałów i numerze partii.

Funkcja reklamowo – promocyjna – nie da się ukryć, że atrakcyjna forma wizualna przyciąga wzrok i zachęca do kupna towaru. Estetyczne i zgodne z najnowszymi trendami opakowanie wpływa także na kreowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz wyróżnia produkt na tle konkurencji.

Funkcja magazynowa i transportowa – opakowania muszą zostać tak zaprojektowane, by nie uległy zniszczeniu w trakcie przechowywania i transportu.

Opakowania kosmetyków dla kobiet powinny cechować się wyrazistą paletą kolorystyczną i wywoływać w nich pożądane skojarzenia. Obok funkcji promocyjnej, ważna jest jednak także ochrona produktu – dobrze w tym przypadku może sprawdzić się foliarka od Memprint.pl – zabezpieczenie w ten sposób produktu najlepiej powierzyć profesjonalnej firmie.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki