Gdy wybieramy się w podróż do innego miasta, zazwyczaj decydujemy się podróżować po nim taksówką, przynajmniej w celu dojechania z dworca lub lotniska do hotelu. Jeżeli nie chcesz narazić się na oszustwa i przepłacić, sprawdź nasze porady!

Przede wszystkim warto być dobrze przygotowanym do wyjazdu, co oznacza również znalezienie odpowiednich korporacji taksówkarskich, działających w danej lokalizacji. Adresy można znaleźć błyskawicznie przez internet. Ponadto on-line można również zapoznać się z opiniami na temat różnych taksówek oraz ich cennikami, aby wyselekcjonować najbardziej atrakcyjną ofertę.

Alternatywnym wyborem jest skorzystanie z aplikacji na smartfony i tablety – dzisiaj cieszą się one coraz większym zainteresowaniem i są naprawdę łatwe w obsłudze. Również można dzięki nim sporo zaoszczędzić, ponieważ oferowane przez nie ceny są nawet o 30-40% niższe od cen w większości korporacji taksówkarskich.

Jeżeli wobec tego chcesz wybrać zaufane i tanie taksówki w Krakowie, na początku zawsze zapoznaj się z różnymi ofertami i poczytaj opinie. Dzisiaj w internecie możesz znaleźć nawet porównywarki cen taksówek, które będą mogły pomoc ci w porównaniu ich w wybranych miastach.

Aby nie przepłacić za dojazd, pamiętaj również o tym, aby najlepiej taksówkę zamówić z centrali i nie brać jej z postoju. Taksówki czekające na postoju zwykle są znacznie droższe od taksówek zamawianych przez telefon czy aplikację. Ponadto można narazić się na oszustwo w postaci firm świadczących usługi przewozowe – mają samochody podobne do taksówek, ale nie są taksówkami i stosują znacznie droższe przeliczniki, dlatego kurs może kosztować wtedy nawet kilkakrotnie więcej.

Warto też śledzić trasę – zdarza się, że nieuczciwi kierowcy wożą klientów okrężnymi drogami, aby w ten sposób cena za przejazd była jeszcze wyższa. Można wcześniej sprawdzić orientacyjną długość trasy na mapach on-line lub śledzić przejazd na GPS na smartfonie. Gdy kierowca będzie jechał zbyt długo, trzeba od razu skontaktować się z centralną i zgłosić reklamację na wykonaną usługę.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki