Dzisiaj większość nowych domów jednorodzinnych oraz mieszkań posiada otwory drzwiowe w ustandaryzowanych wymiarach. Dzięki temu możemy zakupić drzwi z katalogu i nie musimy zamawiać ich na wymiar.

Gdy jednak otwór drzwiowy ma nietypową wysokość i szerokość, konieczne będzie znalezienie firmy, która wykona dla nas drzwi pasujące idealnie.

Problem nietypowych wymiarów otworów drzwiowych dotyczy przede wszystkim starszych budynków, które wznoszone były wtedy, gdy nie stosowano jeszcze standardów wymiarowych. Wówczas drzwi i tak najczęściej wykonywało się na wymiar, dlatego szerokość i wysokość otworu drzwiowego najczęściej dobierano do konstrukcji budynku. Także nietypowe rozmiary spotykane są w domach luksusowych, gdzie najczęściej mamy do czynienia z drzwiami szerszymi i większymi – bardziej ekskluzywnymi i reprezentacyjnymi.

 

Jeśli chcemy sprawdzić, czy mamy do czynienia z nietypowym wymiarem otworu drzwiowego, możemy zmierzyć go samodzielnie. W sprzedaży znajdziemy drzwi standardowe w szerokościach 80 centymetrów, 90 centymetrów oraz 100 centymetrów. Otwór w ścianie, w którym montuje się ościeżnicę, jest wtedy większy o mniej więcej 12-15 centymetrów.

 

W przypadku innych wymiarów konieczne będzie wykonanie drzwi na zamówienie. Takie usługi świadczą aktualnie wszystkie największe firmy zajmujące się produkcją drzwi na wymiar.

 

Jeśli chcemy zakupić drzwi na wymiar, powinniśmy na początku wybrać odpowiednią firmę, która będzie mogła je dla nas wykonać. Następnie kontaktujemy się z jej przedstawicielem i umawiamy się na wizytę pracownika. Najlepiej powierzyć dokonanie pomiarów ekspertom, ponieważ samodzielnie możemy popełnić błędy – nawet niewielkie różnice mogą spowodować problemy z montażem i działaniem drzwi.

 

Ceny wykonania drzwi na zamówienie nie są znacznie wyższe od tych standardowych. Możemy również wybrać ich wygląd – materiał, z którego będą wykonane, na przykład drewno czy PCV, kolorystykę, zastosowane elementy jak zamki i klamki. Czas oczekiwania na drzwi na wymiar wynosi najczęściej od jednego do trzech miesięcy w zależności od firmy, której zlecamy prace.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki