Nowoczesne metody lokalizacji wycieków w instalacjach wodnych pozwalają na zmniejszenie kosztów związanych z kuciem ścian i ich ponownym wykańczaniem.

Nadal jednak dużym problemem pozostaje wykrywanie wycieków w instalacjach zimnej wody, w przypadku których nie można zastosować popularnej metody podczerwieni.

Metoda podczerwieni pozwala na precyzyjne określenie miejsca wycieków z instalacji ciepłej wody, a także dla instalacji ogrzewania podłogowego i innych instalacji grzewczych. Na kamerze termowizyjnej używanej wówczas do lokalizacji wycieków widać różnice w temperaturach, dlatego specjalista może z dużą dokładnością wskazać, w którym miejscu nastąpił przeciek. Niestety, nie jest to możliwe w przypadku instalacji zimnej wody, ponieważ ma ona temperaturę podobną do podłoża, więc kamera jej nie widzi. Ponadto wycieki mają często miejsce głęboko pod podłogą, co powoduje, że przeglądy instalacji wodnych metodą podczerwieni nie przynoszą oczekiwanych wyników. Nie oznacza to jednak, że sprawdzanie szczelności instalacji wodnej nie jest wówczas możliwe. Firmy stosują w tym celu innego rodzaju metody, aby zlokalizować wyciek zimnej wody.

Przede wszystkim dobre rezultaty jest w stanie dać rozgrzanie instalacji wodnej - wtedy możliwe jest wykorzystanie kamery termowizyjnej. Stosuje się także metodę podniesienia ciśnienia w instalacji, a następnie technikę wtłoczenia do niej sprężonego powietrza – w miejscu, w którym pojawia się wyciek, słychać charakterystyczny odgłos. Wówczas specjalista jest w stanie zlokalizować go z wykorzystaniem urządzeń akustycznych. W najtrudniejszych przypadkach, gdy pozostałe metody nie przyniosły efektu, stosuje się metodę gazu znacznikowego.

Jeżeli wobec tego zauważasz efekty wycieków, na przykład zawilgocone ściany, uszkodzenia powłok malarskich czy spadek ciśnienia w instalacji, warto skontaktować się z firmą, której specjalnością jest lokalizacja wycieków. Za pomocą profesjonalnego sprzętu będzie ona mogła precyzyjnie określić ich źródło, więc prace naprawcze będą mogły ograniczy się tylko do tego niewielkiego punktu.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki