Ogrzewanie gazem z butli najczęściej kojarzy się z niewielkimi obiektami czy pomieszczeniami gospodarczymi, w których nie jest podciągnięta żadna instalacja grzewcza. Tymczasem warto wiedzieć, że w ten sposób można ogrzewać również dom.

Ogrzewanie gazowe – dlaczego warto?

Jak podkreślają klienci firmy Amerigas, jednego z najważniejszych dostawców gazu płynnego na rynku polskim i nie tylko, ogrzewanie gazowe z butli przynosi szereg korzyści. W porównaniu z ogrzewaniem elektrycznym jest znacznie tańsze. Uważane jest również za ekologiczny sposób ogrzewania, co wynika z właściwości omawianego paliwa. Gaz płynny spala się prawie w stu procentach – nie powstają przy tym szkodliwe substancje, jak przy paleniu np. węglem. Poza tym gaz z butli jest czysty, dzięki czemu utrzymanie w należytej czystości urządzeń grzewczych nie jest problemem. Trzeba tu też koniecznie wspomnieć o bardzo ważnej kwestii – takiej mianowicie, że ceny gazu płynnego kształtuje rynek i dostawcy. Nie są one regulowane odgórnie, jak w przypadku cen gazu ziemnego i energii elektrycznej, w związku z czym użytkownicy mają gwarantowaną cenę. Stawki nie ulegają zmianom przez cały okres obowiązywania umowy.

 

Ogrzewanie gazowe – gdzie i jak zamontować?

Ogromną zaletą gazowego ogrzewania z butli jest możliwość zainstalowania praktycznie wszędzie. W przeciwieństwie do ogrzewania gazem ziemnym nie jest tu potrzeba specjalna infrastruktura. Butle występują w wielu wariantach, jeśli chodzi o pojemność, dzięki czemu łatwo je dopasować do konkretnych potrzeb. Kluczowe znaczenie w tym kontekście mają właściwości terenu, na którym jest ulokowana posesja. Na duże działki, gdzie poziom wód gruntowych jest wysoki, przeznaczone są zbiorniki naziemne. Z kolei na mniejszych posesjach usytuowanych na obszarach o niskim poziomie wód gruntowych doskonale sprawdzają się zbiorniki podziemne. Tańsze w montażu i utrzymaniu są zbiorniki naziemne. Cała instalacja nie wymaga pozwolenia na budowę, jeżeli pojemność zbiornika nie przekracza 7 m3.

https://www.amerigas.pl/

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki