Przed nami II tura wyborów prezydenckich, która odbędzie się 12 lipca 2020 roku.

Zachęcamy do głosowania w wyborach - możliwość oddania głosu to nie tylko obywatelski obowiązek, ale też świętowanie demokracji.
Przypominamy, że frekwencja w I turze wyborów 28 czerwca 2020 r. wyniosła rekordowe 64,51 procent. To wielki sukces nas wszystkich. Potrzebna jest jednak kolejna mobilizacja.
Samorząd województwa przygotował bonusy dla najaktywniejszych obywatelsko społeczności lokalnych w naszym regionie. Gminy, które wykażą największą frekwencję przy urnach, otrzymają 20 tysięcy złotych, które pozwolą im zorganizować atrakcyjne wydarzenia kulturalne. Do udziału w wyborach zachęcają marszałek Piotr Całbecki i przewodnicząca sejmiku województwa Elżbieta Piniewska.

 

Jak przyznane zostaną te bonusy?

Po wyborach Urząd Marszałkowski woj. Kujawsko – Pomorskiego sprawdzi, jak wyglądała frekwencja w poszczególnych gminach Kujaw i Pomorza. W oparciu o nią stworzymy rankingi samorządów w następujących kategoriach:

  • największe miasta regionu (tzw. prezydenckie)
  • stolice powiatów ziemskich
  • pozostałe miasta
  • gminy miejsko-wiejskie
  • gminy wiejskie.

 

Zwycięski samorząd w każdej z tych kategorii zostanie nagrodzony. Będzie to właściwie nagroda dla mieszkańców – organizacja atrakcyjnej imprezy kulturalnej. Na realizację każdego takiego eventu samorząd województwa przeznaczy 20 tysięcy złotych.

 

Brodnica z bonusem Marszałkowskim

Przypomnijmy, w ubiegłym roku Urząd Marszałkowski konkurs z nagrodami dla najaktywniejszych obywatelsko społeczności lokalnych Kujaw i Pomorza ogłosił w związku z majowymi wyborami do Parlamentu Europejskiego. Marszałkowski bonus za wysoką frekwencję trafił m.in. do Brodnicy. Niestety przez pandemię Covid-19 tegoroczne wydarzenie artystyczne nie odbyło się. Nie oznacza to jednak, że nagroda przepadła. Pieniądze zostaną przekazane na organizację przyszłorocznego eventu. Dlatego tym bardziej zachęcamy do udziału w wyborach. Być może Brodnica po raz kolejny stanie na podium, a na organizację wydarzenia będziemy mogli przeznaczyć jeszcze większą kwotę.

„Kto głosuje, ten się liczy!”

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki