Internet to znakomite źródło do promocji biznesu lokalnego, jednak często nie jest on w pełni wykorzystywany. W artykule podpowiadamy, co może zrobić właściciel lokalnego biznesu, by lepiej wykorzystać możliwości promocji w internecie.

Google Business

Przede wszystkim należy zadbać o weryfikację wizytówki i profilu Google Business. Dzięki temu firmę będzie można łatwiej znaleźć w mapach Google. To także okazja do uzupełnienia najważniejszych danych jak godziny otwarcia, numer telefonu, dodania zdjęć itd.

To również możliwość zbierania recenzji od swoich klientów. Zawsze warto ich zachęcać do zostawiania opinii na profilu.

 

Facebook

Firma powinna regularnie prowadzić swój fan page. Jest wiele przykładów lokalnych biznesów, które zaczynały od zera, ale w ciągu roku czy dwóch lat zdobyły rozpoznawalność i wyrobiły sobie markę. Daje on możliwość lepszego nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami, pokazania oferty czy choćby przeprowadzania konkursów.

Dodatkowo trzeba wykorzystać możliwości jakie daje reklama z pomocą Facebooka, przypomina specjalista z carted.pl. Mamy nie tylko możliwość targetowania po lokalizacji (np. dane miasto) ale też jest możliwość dokładnego stworzenia grupy odbiorców na podstawie płci, wieku, zainteresowań itd. To bardzo potężne narzędzie, które dobrze wykorzystane może pozwolić szybko rozwinąć profil.

 

Instagram

Instagram jest rzadziej wykorzystywany, a to błąd. Przy wielu biznesach nadaje się idealnie, by pokazać od kuchni jak wygląda działalność i utrzymywać kontakt z fanami. Żyjemy w czasach, gdy wszyscy, szczególnie młodzi ludzie, często sięgamy po telefon. To tam się skupia uwaga odbiorców i dlatego warto tu być i prowadzić profil.

Tym bardziej, że podobnie jak przy reklamach na Facebook także tutaj możemy odpowiednio targetować grupy odbiorców z naszego regionu po dodatkowych parametrach. Szczególnie warto o tym pamiętać, bo reklamy na Instagramie nie są drogie.

 

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie to kolejne działanie, które można podjąć w celu zdobycia ruchu z lokalnych zapytań. Można próbować działać tu samodzielnie na bazie dostępnych poradników lub alternatywnie można zlecić to freelancerowi lub zewnętrznej agencji SEO.

Nawet jeśli zamierzamy zlecić pozycjonowanie na zewnątrz to warto doczytać o całym procesie, tak by lepiej kontrolować przebieg prac

W procesie pozycjonowania warto zwrócić uwagę na treści na stronie. Zawsze pomagają przy osiągnięciu lepszych pozycji i zwiększeniu ruchu. To też szansa na budowę autorytetu wśród odbiorców (przykładowo poprzez publikację poradników itp.).


Reklamy

Wspomnieliśmy wcześniej o reklamach w ramach Facebooka oraz Instagrama. Dodatkowo można przeprowadzić kampanie Adwords. Czy się opłaca? Zależy od biznesu, jednak dla wielu branż ceny klików powinny być akceptowalne.

 

Podsumowanie

Jak widać, jest kilka różnych obszarów w których można podjąć działanie tak by zaistnieć na lokalnym rynku i zdobyć nowych klientów. Na pewno wymagają one cierpliwości, ale jeśli systematycznie podejdziemy do opisanych wyżej działań i wspomożemy je nawet niewielkimi reklamami to powinny one przynieść oczekiwane efekty.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki