Jeśli ogrzewanie podłogowe jest dobrze zaprojektowane, wówczas przyniesie do naszego domu tudzież mieszkania wiele korzyści. Po pierwsze i najważniejsze - da możliwość rozkładu temperatury w pomieszczeniach, co będzie mogło przełożyć się na oszczędniejsze wykorzystanie energii. Aby jednak się tak stało, musisz pamiętać o kilku ważnych czynnikach. Przedstawiamy jedne z najważniejszych.

Grunt, to dobry projekt

Jeśli ogrzewanie podłogowe zostanie niewłaściwie dostosowane do parametrów technicznych danego pomieszczenia, wówczas przyniesie więcej strat niż korzyści. Należy więc pamiętać o tym, aby było ono kompatybilne z ukształtowaniem oraz rozstawieniem rur grzewczych i ich dostosowaniem do parametrów wody, która będzie zasilać instalację. Nie mniej istotne są także grubość wlewki, a także materiał posadzki i koniec końców - zapotrzebowanie na ciepło. Wszystko to powinno znaleźć się w projekcie.

Dobrze przygotowane podłoże i organizacja robót

Precyzyjnie rozplanowany rozkład prac jest kolejnym krokiem do tego, aby nasze ogrzewanie podłogowe spełniało swoją rolę. Należy pamiętać o tym, że zanim przystąpimy do jego wykonania trzeba rozprowadzić wszystkie inne instalacje oraz zakończyć prace tynkarskie. Podłoże musi być wysuszone, czyste, a także dobrze wyrównane. Nie montujmy także rozdzielaczy i szafek dopiero po ułożeniu rur. Takie działanie, to szkoda dla całej instalacji.

Wzmocnij wlewkę i przestrzegaj zaleceń producenta systemu podłogowego

Jeśli planujesz montaż ogrzewania podłogowego w miejscu, w którym przewidujecie spore obciążenie podłogi (np. brodzik) ważne jest, aby planowana na ogrzewaniu wlewka została dodatkowo zbrojona siatką wykonaną z prętów stalowych. Istotne jest to, aby ich parametry zostały odpowiednio dostosowane do obciążenia. Kolejna ważna kwestia, to dostosowanie się do zaleceń producenta systemu podłogowego. Należy mieć na uwadze m.in. odpuszczalną długość oraz minimalny promień gięcia rur grzewczych. W przeciwnym razie możemy dopuścić do powstania wzrostu oporów

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki