Jesteś właścicielem firmy i zastanawiasz się, jakie działania marketingowe powinieneś podjąć? Dobrze trafiłeś. Efektywną metodą, którą Ci zaproponuję, jest pozycjonowanie, czyli optymalizacja strony www przedsiębiorstwa dla wyszukiwarek internetowych. Jaki jest cel podejmowania takich działań? Twoja strona internetowa zacznie zajmować wysoką pozycję w rankingu wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych.

Dlaczego zajmowanie wysokiej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania jest ważne?

Marketing w internecie to kwestia, z którą zmierza się każdy, kto chce, aby jego firma dobrze prosperowała. Nic w tym dziwnego, skoro połowa konsumentów na szukaniu informacji o produktach spędza 75% lub więcej ich całkowitego czasu zakupów. Punktem wyjścia do zakupów online jest użycie wyszukiwarki. Oznacza to, że podwyższenie pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwarek jest kluczowym czynnikiem sukcesu Twojej firmy.

 

Optymalizacja to nie tylko poprawienie widoczności w rankingu wyszukiwania

Dziś nie wystarczy tylko mieć strony internetowej. Ważne jest, aby upewnić się, że strona została odpowiednio zaprojektowana i zawiera treści, które są istotne zarówno dla użytkowników, jak i dla wyszukiwarek. Optymalizacja struktury i zawartości strony Twojego przedsiębiorstwa pomoże Ci rozwijać swoją działalność i zwiększyć sprzedaż. Nie tylko przyczyni się do odnajdywania Twojej strony przez wyszukiwarki, ale też zmniejszy współczynnik odrzuceń, czyli odsetek takich wyświetleń, w których użytkownik zamyka stronę bez wejścia z nią w jakąkolwiek interakcję. Pozycjonowanie wpłynie pozytywnie na promocję Twojego biznesu w przestrzeni lokalnej oraz zwiększy zaangażowanie klientów.

 

Czym dokładnie jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie w angielskiej nomenklaturze to Search Engine Optimization (SEO) – stąd wzięła się polska nazwa ‘optymalizacja dla wyszukiwarek’. Jest to proces zwiększania widoczności witryny w wynikach wyszukiwania stron. Istnieje wiele czynników, które muszą być brane pod uwagę jako część strategii pozycjonowania. Solidna strategia to dużo więcej niż tylko słowa kluczowe. Optymalizacja nie tyle zajmuje się w ogóle obudowaniem strony treścią, ale również zadbaniem o to, aby była to treść właściwa. Wyszukiwarki przy określaniu pozycji strony w rankingu wyników wyszukiwania badają jakość zamieszczonej treści oraz strukturę strony internetowej.

 

Dlaczego pozycjonowanie strony jest takie ważne?

Współcześnie zmienił się profil konsumenta. Dzisiejsi klienci wiedzą, czego szukają i jak znaleźć to w Internecie. Poszukują dokładnie tego, co jest im potrzebne, a lojalność wobec marek, z których dotąd korzystali, odchodzi na drugi plan. Większość konsumentów z wyszukiwarek internetowych korzysta nawet w trakcie zakupów w sklepach stacjonarnych. Coraz bardziej liczy się czas, szybkość odnajdywania kluczowej informacji. Jeśli witryna Twojej firmy nie znajduje się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania - jest praktycznie niewidoczna. Pamiętaj, że pozycjonowaniem można zająć się samemu lub zlecić to zadanie specjalistom, takim jak np. agencja SEO LTB.

 

Pozycjonowanie a wyszukiwanie lokalnych firm

Według badań firmy Google 90% internautów korzysta z wyszukiwarki, aby znaleźć lokalne firmy. Umieszczanie reklam przedsiębiorstwa w gazetach papierowych jest dziś zupełnie nieefektywne. Skorzystanie z wyszukiwarki internetowej to najszybszy sposób na znalezienie odpowiedzi, dlatego klienci z tego korzystają. Z tego powodu dziś nawet mała, lokalna firma powinna mieć swoją stronę internetową. Marketing internetowy oparty na optymalizacji witryny to klucz do sukcesu dla każdego przedsiębiorstwa.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki