Mnóstwo firm działa w tych samych branżach, konkurując ze sobą na każdym polu o nowych klientów – odpowiednia reklama może się wydatnie przyczynić do zwiększenia ich liczby. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się obecnie reklamy internetowe – w tym Google AdWords, działająca w korelacji z najsłynniejszą, internetową wyszukiwarką. Czym jest reklama AdWords i w jaki sposób może pomóc wypromować firmę?
Czym jest Google AdWords?
Google to wielka i prężnie działająca firma, która stworzyła najpopularniejszą na świecie wyszukiwarkę internetową. Wyszukując w sieci interesujące nas zagadnienia, jednocześnie możemy zwracać uwagę na pojawiające się przy nich reklamy – dlatego właśnie właściciele wielu firm pragną rozpowszechnić w ten sposób informacje o swojej. Google AdWords jest systemem reklamowym, pozwalającym na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach które współpracują z Google (w ramach programu Google AdSense).
Gdzie dokładnie wyświetlają się reklamy? Nad oraz pod wynikami wyszukiwania konkretnych haseł, gdy zawierają daną frazę. Reklamy wyświetlają się również z boku. Widać zatem, że internauci ze wszystkich stron są nimi atakowani, a jednak – jako że reklamy związane są z tematem - nie jest to nachalna reklama. Przy każdej wyświetla się także napis „Reklama”. Jakie strony się wyświetlają? Tutaj jest najważniejsza kwestia – jeśli nawet nasz portal nie stoi wysoko w wynikach wyszukiwania pod względem pozycjonowania, jako reklama może się wyświetlić na stronie pierwszej! To zatem szansa dla tych firm, które chcą się pokazać w sieci szerokiemu gronu odbiorców, a nie chcą długo na to czekać!
AdWords a promocja firmy w sieci
Nikt już chyba nie łudzi się, że internet nie jest miejscem, gdzie głównie zaglądamy w poszukiwaniu jakichś wymarzonych rzeczy, porad, adresu konkretnej firmy i tak dalej. To w sieci głównie szukamy odpowiedzi na ważne pytania, czytamy opinie internautów, porównujemy pewne produkty i usługi, a nawet dokonujemy zakupów oraz zamówień. Reklama w Google AdWords wydatnie zwiększa szanse na zapoznanie się szerokiego grona klientów z naszą firmą – nie jest to rzecz jasna darmowe, ale może szybko przynieść wymierne zyski, bo od razu trafia się na wysokie miejsce na stronie wyszukiwania.
Możliwe jest wykupywanie reklam o dowolnym zasięgu i na dowolny okres czasu, dzięki czemu we właściwym czasie (na przykład w okresie bożonarodzeniowym, jeśli sprzedajemy bombki) trafiamy do właściwych odbiorców. Można reklamować się w wielu krajach, albo na przykład – jeśli firma ma jedynie lokalny zasięg – w konkretnym mieście. Z uwagi zaś na fakt, że reklamy nie wyświetlają się dowolnym osobom, lecz tym, którzy wpisują w okno Google konkretne frazy, przypisane do danego portalu, istnieje większa szansa, że ktoś skorzysta z prezentowanej oferty – w końcu czegoś szukał, a więc był zainteresowany. Możliwe jest też przypisanie reklamy pod konkretne strony wyszukiwania.
Samodzielnie czy z pomocą specjalisty?
Reklamą firmy za pośrednictwem AdWords można zająć się we własnym zakresie, jednak nie będzie to zadanie łatwe. Skuteczne działania wymagają dużej wiedzy oraz sporej praktyki w zakresie prowadzenia kampanii AdWords. Na stronie https://semforce.pl/kampanie-adwords w sposób szczegółowy opisane zostały najistotniejsze zalety tej formy reklamy.
Wyjaśniono także, dlaczego warto skorzystać z pomocy i zlecić prowadzenie kampanii AdWords certyfikowanym specjalistom.
Niezależnie od tego, przez kogo prowadzona jest kampania AdWords, ta forma reklamy pozostaje jednym z najbardziej efektywnych i skutecznych sposobów na promocję firmy.