Internet daje spektrum możliwości – od niepozornej wizytówki w katalogu po reklamę, która podąża śladem klienta. Jednak mimo ogromnego i szybkiego rozwoju sieci, wielu małych i mikro przedsiębiorców nie czuje się pewnie w tej sferze i nie wiedzą, jak zacząć promocję swojej firmy. Dla nich przygotowaliśmy poniższy artykuł z nadzieją, iż znajdą wskazówki potrzebne do rozwinięcia skrzydeł dla swojego biznesu.

Podstawą obecności w Internecie są strony internetowe. Dzisiaj dostęp do Internetu jest tak powszechny, iż pomijanie tego kanału to samobójstwo dla biznesu. Nawet w przypadku przedsiębiorcy, który ma grono stałych klientów, nie może on zakładać, że za jakiś czas sytuacja nie ulegnie zmianie. Strona internetowa to stosunkowo niewielki wydatek, który może przynieść wiele korzyści – zainteresować potencjalnych klientów, przedstawić ofertę, cennik oraz kontakt. Według statystyk ok. 70% respondentów poszukuje informacji na temat produktów i usług właśnie w Internecie.

Przygotowanie strony internetowej powinno iść wespół z opracowaniem identyfikacji wizualnej. Jeśli firma nie posiada jeszcze własnego logo warto, aby na tym etapie grafik go przygotował. Logo to znak graficzny firmy. To symbol, który charakteryzuje firmę, wyróżnia ją spośród innych, a po jakimś czasie klienci właśnie po logotypie rozpoznają Twoją markę.

Ze znalezieniem swojego miejsca w Internecie mają szczególnie problem przedsiębiorcy „starszej daty”, którzy rozpoczynali swój biznes jakieś 15-20 lat temu. Duża ilość informacji wydaje się niezrozumiała, a w efekcie gubią się w gąszczu ofert i mają problem z podjęciem decyzji. Niestety, często wybierają oferty naciągaczy, którzy obiecują złote góry, a tak naprawdę kończy się na wizytówce w katalogu. Takim przedsiębiorców polecamy skorzystać z konsultacji w profesjonalnej agencji interaktywnej. W Częstochowie działa agencja Litenet.pl, która oferuje doradztwo w zakresie e-commerce, czyli dla sklepów internetowych. W czasie spotkania specjaliści Litenet analizują aktualną sytuację sklepu, stronę www i opisują działania, jakie można podjąć w celu zwiększenia sprzedaży.

Promocja w Internecie to także pozycjonowanie. Wokół pozycjonowania narosło wiele mitów. Należy mieć na uwadze, że pozycjonowanie to działanie długofalowe i nie dajmy się nabrać, jeśli ktoś oferuje powalające efekty po 1 czy 3 miesiącach działania. Pozycjonowanie wymaga właściwej strategii, nierzadko również przebudowy strony www oraz treści, której się na niej znajdują. Działa, kiedy użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę tzw. słowa kluczowe, odpowiadające poszukiwanym usługom lub produktom, np. pozycjonowanie częstochowa lub strony www częstochowa (kiedy szukamy firmy zajmującej się pozycjonowaniem w Częstochowie), stolarz katowice czy naprawa okien warszawa.

 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki