Ile razy już mieliście taką sytuację, w której reagowaliście bardzo impulsywnie czy też agresywnie? Jak często taka sytuacja była dla was stresująca? Zapewne każdy z was ma teraz przed sobą przynajmniej kilka takich sytuacji, w których nie udało mu się w skuteczny sposób zapobiec działaniu stresu i zwyczajnie sobie z nim nie poradził.

Nie każdy jednak zastanawia się nad tym, gdzie takie właśnie zachowania mogą mieć swoje źródło i w czym tak naprawdę tkwi problem. Niewiele osób wie, że to w jaki sposób radzimy sobie ze stresem, jest w dużej mierze uwarunkowane naszymi genami i to właśnie tej kwestii poświęcony będzie poniższy tekst.

Badania genetyczne dotyczące naszych umiejętności radzenia sobie ze stresem a także naszej odporności na niego, to temat, który dopiero zaczyna być popularny. Nadal jeszcze tkwimy w przekonaniu, ze to, czy umiemy sobie radzić ze stresem czy też nie, to wpływ wszystkich innych czynników ale z pewnością nie genetycznych. Jak bardzo jest to błędne przekonanie, wiedzą jedynie osoby, które zaufały badaniom naukowców pod tym właśnie kątem. Takie badania są prowadzone już od bardzo wielu lat, jednakże nadal nie ma jasnej i klarownej odpowiedzi na to, w jaki sposób nasza odporność na stres jest dziedziczona.

Nasze DNA to coś, co jest bardzo skomplikowane w swojej budowie, a jego skład, a co za tym idzie – nasza osobowość oraz nasze predyspozycje – mają swój początek czasem i nawet kilka pokoleń wstecz. Bardzo często spotykamy się bowiem ze stwierdzeniem, kiedy ktoś mówi, że umiesz dobrze śpiewać, bo Twój dziadek był śpiewakiem operowym. To prawda, takie czynniki mają niebagatelny wpływ na naszą osobowość i nie inaczej jest także ze stresem właśnie.

Jak zatem dowiedzieć się, czy to, ze nie potrafimy sobie radzić ze stresem, jest uwarunkowane genetycznie? Nie ma chyba prostszej metody, niż właśnie przeprowadzenie badań DNA pod tym kątem. Tylko wówczas zyskamy stuprocentową pewność, ze nasze predyspozycje bądź ich brak, są warunkowane genetycznie.

 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki