O najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania może walczyć każda strona internetowa, która zostanie odczytana i zindeksowana przez roboty Google. Dotyczy to zarówno sklepów internetowych lub firm świadczących różnego rodzaju usługi, jak i stron o innym charakterze, w tym także blogów.

Pozycjonowanie lokalne czy globalne?

Warto już na samym początku zdecydować, czy zależy nam na ogólnopolskiej promocji, czy oferta jest kierowana wyłącznie do osób mieszkających lub przebywających w danym regionie. W tym drugim przypadku sposób na najbardziej skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to SEO lokalne. Wprowadzając takie rozwiązanie, strona staje się widoczna przede wszystkim dla użytkowników z konkretnego obszaru, np. miasta lub województwa. Podejście to poleca się szczególnie małym firmom, które wykonują swoje usługi wyłącznie we własnych siedzibach. Dotyczy to wszelkiego rodzaju zakładów, np. fryzjerskich lub kosmetycznych, warsztatów samochodowych, a także punktów gastronomicznych oraz noclegowych. Tanie pozycjonowanie pozwoli takim przedsiębiorstwom dotrzeć wyłącznie do potencjalnych klientów, a nie przypadkowych osób, które nie mogą skorzystać z usług ze względu na miejsce zamieszkania.

Przeciwieństwem SEO lokalnego jest pozycjonowanie globalne, dzięki któremu strona staje się widoczna w wyszukiwarce Google dla użytkowników z całego kraju, a nawet świata. Z tego rozwiązania powinny skorzystać firmy zajmujące się sprzedażą internetową oraz świadczeniem usług online, a więc te obsługujące klientów także na odległość.

Na jakim etapie tworzenia strony zająć się pozycjonowaniem?

Pozycjonowanie stron w Google można przeprowadzić na każdym etapie prac nad stroną. Inaczej wygląda to jednak w przypadku projektowania nowej witryny, a inaczej na już działającej. W tej pierwszej sytuacji zadanie jest prostsze, ponieważ od razu można zoptymalizować stronę internetową pod wyszukiwarkę oraz korzystać z takich narzędzi, jak Google Analytics i Google Search Console. W przeciwnym razie, gdy witryna funkcjonuje już od pewnego czasu, prawdopodobne okaże się wprowadzenie wielu zmian w samej treści i od strony technicznej, po wcześniej przeprowadzonym audycie SEO.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych zależy od wielu czynników, dlatego najlepiej od razu przygotowywać stronę zgodnie z zasadami SEO, aby pozyskiwać odbiorców, do których kierowane są nasze treści. Oczywiście, późniejsze wprowadzenie tych zasad jest nie tylko możliwe, ale także gwarantuje taką samą skuteczność. Dla uzyskania najlepszych wyników dobrze nawiązać stałą współpracę z agencją SEO. Wykupując abonament na usługi takiej firmy, zyskuje się pewność, że nasza strona będzie stale rozbudowywana o nowe treści i rozwiązania, dzięki którym jej pozycja w wynikach wyszukiwania Google powinna nie tylko się poprawić, ale także utrzymać.

 

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki