Rozwój rynku e-commerce i przeniesienie ciężaru szeroko rozumianej promocji do sieci zmienił obraz marketingu. Dzisiaj rywalizacja o klienta, a tak naprawdę o naszą uwagę odbywa się w wirtualnym świecie. Co zrobić, aby być widocznym i rozpoznawalnym w Internecie?

Jak pozycjonują najlepsi? Wybitni specjaliści SEO sprawdzili techniki polskich liderów e-commerce! Powyższy raport zawiera przydatne informacje, które wykorzystać mogą wszystkie osoby zajmujące się SEO na każdym poziomie wtajemniczenia. Pod lupę wzięto tuzy e-commerce, które wyróżniają się skutecznością i innowacyjnością działań. Wśród nich znaleźć można takie przedsiębiorstwa jak x-kom.pl, doz.pl, eobuwie.pl czy empik.com. Nazwy te kojarzą się przede wszystkim z wielkimi graczami rynku sprzedaży. Każdy działa w innym segmencie, a specyfika handlu w poszczególnych dziedzinach nawet w sieci nieco się od siebie różni. Jakich narzędzi używają liderzy? Co robią, aby pozycjonowanie było efektywne? W końcu, jak sprzedawać skuteczniej? Na te pytania odpowiedzi opracowali specjaliści Semcore.

Pokaż się z dobrej strony

Do niedawna sprzedaż w sieci była dodatkiem do podstawowego konwencjonalnego biznesu. Obecnie działają i często powstają przedsiębiorstwa z taką ideą, że handel odbywać się będzie wyłącznie on-line. Niegdyś do zaznaczenia swojej obecności na rynku wykorzystywało się gazetki, ulotki, plakaty czy bilbordy. Bardziej majętne przedsiębiorstwa używały telewizji, radia i prasy. Obraz dzisiejszych narzędzi zmienił się na korzyść Ahrefs, link buildingu czy Google Analytics. Ich zadaniem jest pozycjonowanie, a także szeroko rozumiana analiza przez pryzmat SEO. Badanie efektywności działań pozwala na dostosowanie contentu i formy, w jakiej jest prezentowany do konkretnych odbiorców.

 Celem takich metod jest dotarcie do określonego grona odbiorców. Nie zawsze więc chcemy, aby adresatem byli wszyscy użytkownicy sieci. Czasami lepiej skupić się na grupie lub grupach docelowych, gdzie istnieje największa szansa na zamknięcie transakcji. Sprzedając rowery, celujemy w odbiorców, takich jak dzieci, młodzież i osoby aktywne fizycznie, a nasza uwaga nie będzie skupiać się na ludziach w wieku 80+. Z kolei przedstawione w raporcie firmy mogą sprzedawać swoje produkty dla szerokiego grona odbiorców. W końcu leków, książek, elektroniki i obuwia potrzebujemy wszyscy. Sztuką jest dotrzeć do różnych grup wiekowych i skutecznie zainteresować ich swoją ofertą. Za takie działania odpowiadają specjaliści SEO, którzy robią wszystko, aby firmy były widoczne w Internecie.

Pozycjonowanie kluczem do sukcesu?

Wiele przedsiębiorstw „starej daty” przegapiło transfer swojego biznesu do sieci. Czy jest za późno? Jeśli chcemy być rozpoznawalni, to dzisiaj trzeba się postarać o coś więcej niż tylko stronę informacyjną o firmie. Chcąc rozkręcić sprzedaż w sieci, należy podejść do tematu wielowątkowo. Na początku dla niektórych może to być zderzenie ze ścianą. Przede wszystkim nieznajomość narzędzi, trendów i skutecznych sposobów pozycjonowania może być utrudnieniem. Poza tym content jest obecnie bardzo ważny w kontekście współpracy z klientem. Ponadto algorytmy najpopularniejszej wyszukiwarki są rozwijane w taki sposób, aby promować wartościowe informacje i deprecjonować treści pisane dla robotów. Dla przedsiębiorców jest to wyzwanie, gdyż poza ofertą produktową muszą zapewnić wartość dodaną i nie chodzi tu o 5% rabatu na kolejne zakupy. Nie mniej to właśnie interesująca lub przydatna dla konsumentów treść pomaga podjąć decyzję o kupnie produktów, lub usług. Na takim podejściu korzystają wszyscy.

Metody pozycjonowania nieustannie ewoluują. Coś, co jeszcze parę lat temu uważane było za świętego Grala pozycjonowania, dzisiaj znajduje się w świątyni zapomnienia. SEO wraz ze swoimi narzędziami i metodami zmienia się w szybkim tempie. Obecnie do tego typu zadań najlepiej zatrudnić ekspertów lub specjalistyczne firmy, które często tworzą pewne mechanizmy, wyznaczając nowe trendy i kierunki rozwoju. Dzięki temu mamy realną szansę na przebicie się do świadomości konsumentów i podkręcenie sprzedaży.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki