Programy partnerskie, często określane również mianem sieci afiliacyjnych, oparte są na umowie zawartej pomiędzy reklamodawcą a afiliantem, czyli właścicielem strony internetowej. To jeden ze sposobów pozwalających na zarabianie przez internet za pośrednictwem bloga lub witryny. Po raz pierwszy rozwiązanie to zostało wykorzystane przez Amazon. Reklamowanie książek poprzez inne serwisy internetowe przyniosło korzyści obu stronom: zwiększoną sprzedaż reklamodawcy i zarobek w formie prowizji dla afilianta.

1. Czym są sieci afiliacyjne?

2. Zasady działania

3. Sposoby zarabiania

Programy partnerskie mają przewagę nad standardową reklamą w sieci, ewentualne koszty są bowiem związane wyłącznie z efektem zdefiniowanym w zawartej pomiędzy stronami umowie.

Czym są sieci afiliacyjne?

Afiliacja polega na umieszczeniu w witrynie internetowej linku do strony sprzedawcy. Obecnie najczęściej przybiera on formę obrazka. Cele takiego postępowania i, co za tym idzie, sposób rozliczenia określane są umową pomiędzy stronami. Celem może być liczba wejść na reklamowaną stronę lub konkretny fakt zakupu produktu przez klienta. Bardzo rzadko zdarzają się umowy, gdy celem jest samo wyświetlenie linku. Więcej na ten temat można przeczytać na: https://zarabiajprzez24.pl/afiliacja/.

Zasady działania

Podstawową zasadą działania, którą należy wziąć pod uwagę przed zainicjowaniem afiliacji, jest ustalenie grupy docelowej. Znaczenie ma tu profil osób odwiedzających witrynę i potencjalnych użytkowników zainteresowanych wyświetlanymi reklamami. Klientów można szukać samodzielnie, jednak znacznie skuteczniejszym sposobem jest zapisanie się do jednego z prężnie działających na polskim rynku projektów, którymi są programy partnerskie: https://zarabiajprzez24.pl/programy-partnerskie/.

Sposoby zarabiania

Sposoby zarobkowania poprzez programy afiliacyjne zależne są od wielu czynników: oglądalności strony, grupy docelowej czy samym zainteresowaniem produktami. Istnieje kilka podstawowych modeli rozliczania się. Pierwszym z nich jest "cost per click", w którym reklamodawca płaci za każde kliknięcie i przejście użytkownika na stronę internetową z reklamowanym produktem. Sam zakup produktu nie ma znaczenia. Drugim wariantem jest "cost per lead", w którym reklamodawca płaci właścicielowi witryny za aktywność osób zainteresowanych, na przykład przejście na stronę i wypełnienie formularza kontaktowego. W modelu "cost per sale" właścicielowi strony internetowej wypłaca się prowizję za każdy kupiony produkt. W tym przypadku samo przejście, bez dokonania płatności, nie ma żadnego znaczenia. Istnieje także model mieszany. Jego składowymi są: miesięczne wynagrodzenie dla afilianta na stałym poziomie oraz premia wypłacana w związku z generowanym ruchem i zainicjowaniem kontaktu trafiającego później do bazy leadów. Na rynku dostępne są również programy partnerskie długoterminowe, których wyróżnikiem jest swoista opłata abonamentowa.

Warto dostrzec, że strona finansowa afiliacji opiera się na osiągnięciu zamierzonych efektów, reklamodawca płaci więc za konkretne kliknięcia lub zakupy. Prawdopodobieństwo niepowodzenia projektu jest zatem znacznie mniejsze niż w przypadku standardowych form reklamy. Ustalone cele weryfikuje praktyka, nie są więc konieczne dokładne badania rynku. Wygrywają właściwie obie strony: reklamodawca ze względu na pewność sensu swoich zamierzeń oraz afiliant, który - nawet przy niewielkiej liczbie odsłon - może zyskać. To ważne szczególnie dla osób zaczynających działalność oraz prowadzących blogi niszowe.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki