Istnieje uniwersalna grupa powodów, przez które bardzo wielu pracowników rezygnuje z danego stanowiska i rozpoczyna poszukiwania nowej pracy. Skutkuje to olbrzymimi rotacjami, które dotykają nawet największe firmy.

Brak rozwoju osobistego

Pracownicy zwalniają się z danego stanowiska, gdy brakuje na nim możliwości rozwojowych. Brak szkoleń i dodatkowych kursów organizowanych bezpośrednio przez firmę daje często do zrozumienia, iż dokształcanie pracownika nie jest wymagane. Do takich praktyk dochodzi przeważnie na stanowiskach niskiego szczebla, które nie wymagają doświadczenia ani specjalnych kwalifikacji.

 

Niskie zarobki

Nie ma nic bardziej demotywującego dla pracownika niż nieadekwatność zarobków do wykonywanej pracy. Kwestie finansowe wywołują największą frustrację u osób, które zostały zatrudnione nieodpowiednio do swojego wykształcenia i prezentowanych kompetencji. Takie przypadki mają miejsce najczęściej w zawodach typowo fizycznych, gdzie praca sprowadzana jest do pełnienia prostych i nieskomplikowanych obowiązków.

 

Zła atmosfera w pracy

Mimo iż złośliwi powiedzą, że do pracy chodzi się, aby pracować, a nie szukać znajomych, atmosfera w firmie należy do bardzo ważnych czynników wpływających na zatrudnienie. Im jest ona gorsza i im częściej dochodzi do spięć między pracownikami, tym większe prawdopodobieństwo rotacji pracowniczej. Kłótnie i niesnaski mogą pojawiać się zarówno na poziomie porównywania zarobków, osobistych animozji, jak i różnego postrzegania kwestii związanych z pracą.

 

Nacisk szefostwa

Monitoring w zakładzie pracy, kontrole osobiste podczas wychodzenia z budynku firmy czy patrzenie na ręce zatrudnionym to tylko nieliczne przykłady na to, jak dużą presję potrafi wywierać szefostwo na pracownikach. Najczęściej do takich przypadków dochodzi w niewielkich firmach, w których nie wykształciła się jeszcze odpowiednia kultura zatrudnienia.

 

Gdy brak Ci zadowolenia z obecnego zatrudnienia – warto poszukać nowej pracy, np. na Pracuj.pl.

 

 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki