Specyfiką każdego rynku pracy jest nieustanne zapotrzebowanie na najlepszych ekspertów w danych profesjach, Jednak coraz częściej zaczyna brakować wykwalifikowanych i odpowiednich pracowników, którzy zapełniliby miejsca, wykonywali swoją pracę i  jak najlepiej i szkolili innych.

Kogo brakuje na rynku pracy?

Na współczesnym rynku pracy, mimo że jest dosyć duży i bogaty w różne oferty, wciąż brakuje specjalistów w takich zawodach, jak np.

  • elektryk,
  • spawacz,
  • opiekun domowy,
  • sprzedawca,
  • kierowca,
  • magazynier,
  • informatyk,
  • lakiernik,
  • pracownik fizyczny gospodarstwa rolnego,
  • cukiernik.

 Lista zawodów pożądanych na rynku pracy jest jeszcze dłuższa. Braki pracowników przyczyniają się do tego, że pracodawcy, aby zachęcić ludzi do pracy w swojej firmie, proponują im coraz  to atrakcyjniejsze zarobki.

Dlaczego brakuje ekspertów?

Lista specjalistów, których brakuje na rynku pracy jest wynikiem przeprowadzanej przez pracodawców analizy rynku pracy, ogłoszeń urzędów pracy, danych pracowników i agencji pracy, które pomagają firmom znaleźć odpowiednie osoby na dane stanowiska. Jednocześnie przedsiębiorcy coraz częściej decydują się zatrudniać obcokrajowców, którzy chętniej zgadzają się np. na zatrudnienie z niszą pensją i nie przeszkadza im monotonna praca bez możliwości rozwoju. Przyczyną braku specjalistów są też większe potrzeby kadrowe, za którymi nie nadąża liczba zwykłych pracowników. Za kolejny powód braku najlepszych ekspertów można uznać również to, że wiele osób trzyma się raz obranej drogi i zawodowej, nawet jeśli nie okazała się trafiona. Pamiętajmy jednak, że w każdej chwili można to zmienić, przekwalifikować się i zacząć nową karierę właśnie w jednym z powyższych zawodów. Przyczynę takiej sytuacji stanowi również niestawianie sobie nowych wyzwań oraz poczucie, że nasza praca nie ma większego znaczenia. Często jesteśmy też zmęczeni znudzeni, zniechęceni złą atmosferą, niskimi zarobkami (netto i brutto) oraz odległością, nie odczuwany również satysfakcji ze swoich działań.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki