Szukając pracy, często pomimo odpowiedniego i wymaganego wykształcenia oraz zatrudnienia,  jesteśmy odrzucani w procesie rekrutacji, a pracodawcy wybierają kogoś innego. Co możemy zatem zrobić, aby zapewnić sobie zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną i atrakcyjną propozycję zatrudnienia?

Jak pomóc sobie w wyszukiwaniu atrakcyjnych ofert pracy?

To pytanie, które zadaje sobie niemal każdy. Najważniejszym krokiem jest stworzenie unikatowego CV, które w przejrzysty sposób przedstawi nasz życiorys i wzbudzi zainteresowanie pracodawcy. W tym celu najlepiej skorzystać z kreatora, który przygotuje dla nas kilka różnych szablonów. Kandydaci powinni zadbać również o poprawną składnię oraz gramatykę, ponieważ tego rodzaju błędy robią bardzo złe wrażenie. Drugim krokiem jest zarejestrowanie się na wielu profesjonalnych serwisach, a nie tylko na jednym i najpopularniejszym. Wielką zagadką jest także to, czy pracodawca otrzymał, otworzył i bierze pod uwagę nasze zgłoszenie. W tym celu można użyć specjalnych i ,co ważniejsze, darmowych aplikacji, które sprawdzą, co dzieje się z naszym CV czy listem motywacyjnym. Kolejną metodą, aby zwiększyć swoje szanse na znalezienie dobrej pracy, jest sprawdzenie aplikacji pod kątem dopasowania do oferty pracodawcy. Dzięki programowi można dowiedzieć się, czy zawarliśmy wszystkie kluczowe oraz wymagane osiągnięcia bądź umiejętności. Niestety, program działa tylko i wyłącznie w języku angielskim. Przydatne podczas szukania zatrudnienia są również tzw. internetowe wizytówki, które pozwalają na stworzenie krótkiego opisu siebie oraz zamieszczenie odnośników do własnego portfolio. Wysyłając życiorys, należy pamiętać, aby dostarczyć dokumenty w wymaganym przez pracodawcę formacie.

Pracodawca odpowiedział na nasze CV – co dalej?

Gdy otrzymamy zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, warto dowiedzieć się wszystkiego o zarobkach na danym stanowisku, o historii, sukcesach, a także osiągnięciach firmy, aby nie dać się zaskoczyć rekrutującemu. Teraz wymarzona posada jest już coraz bliżej.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki