Tomasz Gutowski z III LO jest finalistą ogólnopolskiej Olimpiady Teologii Katolickiej. Jest uczniem drugiej klasy , a indeks wyższej uczelni ma już w kieszeni i może wybierać sobie miejsce na wybranym kierunku w kilku prestiżowych uniwersytetach .

 

Tomek Gutowski z III LO świetnie radził sobie na kolejnych szczeblach eliminacyjnych  XXV OLIMPIADY TEOLOGII KATOLICKIEJ. Był pierwszy w szkole,  zajął drugie miejsce na szczeblu diecezjalnym, by wreszcie w finałach w Łomży znaleźć się wśród najlepszych w Polsce i reprezentować naszą diecezję.

- Jak sama nazwa wskazuje Olimpiada Teologii Katolickiej zajmuje się wiedzą teologiczną( nie biblijną,  bo jest oddzielna olimpiada biblijna). Teologia jest dziedziną bardzo rozległą , dzieli się na różne specjalizacje, m. in. jest  teologia dogmatyczna, która zajmuje się badaniem doktryn chrześcijańskich; teologia moralna, która zajmuje się moralnością czynów ludzkich w świetle Objawienia Bożego, ale też jest teologia liturgii itd. Poszczególnych specjalizacji teologii jest  więcej, a na olimpiadzie wyznaczony jest pewien wycinek tej wiedzy.  Tomek ten wyznaczony dział opanował świetnie. Przygotowywał się z pasją - mówi ks.  Arkadiusz Sobociński , który przygotowywał Tomka do olimpiady.

Finał olimpiady w Łomży trwał trzy dni- od 16 do 18 kwietnia. Po egzaminie pisemnym Tomek zdobył 11 miejsce w Polsce .I teraz ma już indeks wybranej uczelni w kieszeni. Do wyboru ma  kilkanaście  kierunków na największych  polskich uczelniach , m.in. na: Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, Uniwersytecie Szczecińskim, Uniwersytecie Warszawskim.

- Teologią interesowałem się  od dawna .Od początku mojego życia jestem związany z Kościołem i uczestnictwo w Olimpiadzie Teologii Katolickiej było jak gdyby naturalnym następstwem moich zainteresowań . Myślę także, że wynika to z  zamierzeń Opatrzności Bożej, która wobec mnie miała takie plany, bo nic nie zdarza się przypadkowo- mówi Tomasz Gutowski.

Karolina Zielińska , Redakcja Szkolnej Strony Internetowej

Źródło: III LO w Brodnicy

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki