Ponad 6 tysięcy uczniów wzięło udział w I etapie IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej.

Zawody odbyły się 21 października 2011r. w 186 szkołach ponadgimnazjalnych w całym kraju. Wśród uczestników byli uczniowie z Zespołu Szkół Zawodowych w Brodnicy. Organizatorem przedsięwzięcia jest jak co roku Wyższa Szkoła Logistyki w Poznaniu. Patronat Honorowy nad konkursem objęło m.in. Ministerstwo Infrastruktury.

I etap olimpiady rozpoczął się punktualnie o godzinie 9:00 we wszystkich 186 szkołach zgłoszonych do udziału w tegorocznych zmaganiach. Rotacja, wąskie gardło czy transport intermodalny, między innymi z takimi zagadnieniami zmierzyli się uczestnicy I etapu IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej. Przez 60 minut rozwiązywali oni test jednokrotnego wyboru, składający się z 40 pytań.  Teraz ponad 6 tysięcy uczestników niecierpliwie czeka na wyniki, które Wyższa Szkoła Logistyki ogłosi na stronie internetowej www.szkolysrednie.wsl.com.pl do końca października.

W tegorocznej edycji olimpiady wzięło udział w sumie 60 młodych logistyków z Brodnicy. Uczniowie z Zespołu Szkół Zawodowych w zmaganiach organizowanych przez WSL biorą udział od samego początku. Szkoła ma na swoim koncie spore sukcesy. Szczepan Górtowski, uczeń tej placówki, był zwycięzcą II edycji zmagań, a w zeszłorocznej rywalizacji zajął 2. miejsce. Olimpijczycy z Brodnicy będą na pewno chcieli powtórzyć ten wyczyn, jednak o miejsca w finale będą walczyć nie tylko z 339 uczestnikami olimpiady z 11 szkół w województwie kujawsko - pomorskim. W olimpiadzie bierze w tym roku udział rekordowa liczba osób.

Olimpiada odbywa się w trzech etapach:
- 21 października 2011r. – I etap – test jednokrotnego wyboru, zawody rozgrywane w szkołach
- 9 grudnia 2011r. – II etap – test wielokrotnego wyboru, zawody organizowane w okręgach
- 16 marca 2011r. – III etap – FINAŁ – zadania problemowe, zawody organizowane w siedzibie organizatora – Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu

Olimpiada skierowana jest do uczniów szkół średnich i policealnych uczących się zawodów: technik spedytor i technik logistyk. Ma na celu nie tylko rozbudzić wśród młodych ludzi zainteresowanie tematyką logistyczną, ale także pomóc ocenić program nauczania w szkołach średnich i policealnych. Zakres tematyczny olimpiady obejmuje całość materiału jaki uczeń profilowanego liceum powinien przyswoić podczas kilku lat nauki. Przedsięwzięcie jest częścią programu „WSL dla szkół średnich”, w ramach którego poznańska uczelnia współpracuje z większością techników logistycznych i techników spedycyjnych w Polsce.

Na laureatów i finalistów olimpiady czekają nie tylko częściowe zwolnienia z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe, ale także bezpłatne studia w WSL oraz wiele nagród rzeczowych.

- Pierwszy etap IV Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej odbył się bez zakłóceń w całym kraju. Nad logistyką przedsięwzięcia czuwała firma DPD Polska, odpowiedzialna za dystrybucję testów wśród szkół uczestniczących w konkursie. Zadanie to z roku na rok jest coraz trudniejsze ze względu na stale rosnącą liczbę uczestników. Teraz sprawdzamy wyniki i niebawem ogłosimy listę uczestników zakwalifikowanych do grudniowego II etapu zawodów – podsumował Wojciech Zalewski, Rzecznik Prasowy WSL.

Partnerami merytorycznymi olimpiady są: Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Polskie Towarzystwo Logistyczne. Patronat nad IV edycją przedsięwzięcia, której w tym roku temat przewodni to „Opakowania w systemach logistycznych” jest Polska Izba Opakowań.

Przedsięwzięcie sponsorują firmy: Agrobex, Volkswagen Poznań, DPD, Panopa, Dachser, Timocom (Sponsoring Złoty), Still, JAS FBG, Jeronimo Martins (Sponsoring Srebrny).

Patronat medialny objęły: „Głos Wielkopolski”, „TSL Biznes”, „Warehouse Monitor”, „Polska Gazeta Transportowa”, Czasopismo „Logistyka” „Top Logistyk”, „Logistyka a Jakość”, „Trasport i Spedycja”, „Nowoczesny Magazyn”, „Gazeta Szkolna”, Pracujwlogistyce.pl, Forumtransportu.pl, Etransport.pl, Uczelnie.net, Edukacja.net, Studenci.net, Spedycje.pl, dlaStudenta.pl, Studentnews.pl, DobraLogistyka.pl, Logistyka.net.pl oraz Radio Planeta.fm.


Beata Strabel, specjalista ds. PR

 

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki