Coraz częściej działania public relations stają się nieodłączną formą planu komunikacji marketingowej. Zdaniem większości, PR jest wyłącznie narzędziem służącym do bezpośredniego generowania rozgłosu. Wiele osób uważa nawet, że PR i marketing to praktycznie te same działania. W rzeczywistości mają one ze sobą niewiele wspólnego, choć są to dziedziny mimo wszystko pokrewne. Jak je od siebie odróżnić?

Marketing opiera się głównie na działaniach związanych z oferowanym przez nas produktem, jego promocją oraz polityką cenową. Przy jego wykorzystaniu możemy rozsławić produkt i trafić do większej liczby odbiorców. Public Relations natomiast skupia się na świadomości potencjalnych klientów lub usługobiorców, wykorzystując ją do swoich własnych celów.

 

Kreowanie wizerunku

Czy zdarzyło Ci się kiedyś sięgnąć po dużo droższy produkt, pomimo tego, że tani leżał tuż obok i niczym się nie różnił od tego o zawyżonej cenie, ale na etykiecie tego drogiego zauważyłeś logo, które było Ci dobrze znane i głos w głowie powiedział, że to właśnie ten produkt powinieneś kupić? Na tym właśnie opiera się Public Relations, czyli mówiąc inaczej – budowanie pozytywnego wizerunku marki w odczuciu odbiorców. Tutaj nie potrzeba wiele. Wystarczy wyrobić sobie w oczach klienta pozytywną opinię, a dobre imię będzie się za nami ciągnąć przez lata. Podobnie jest w drugą stronę, raz zszargana opinia może zaważyć na całym naszym wizerunku, który można w każdej chwili popsuć.

 

Dlaczego warto postawić na PR?

Public Relations powinno sprzyjać budowaniu trwałego porozumienia i zaufania pomiędzy danym przedsiębiorstwem, a jego otoczeniem. Trzeba jednak pamiętać, że kreowanie wizerunku nie jest prostą rzeczą, dlatego warto zwrócić się o pomoc specjalistów, którzy korzystając z najnowszych technologii doradzą Ci, jakie kroki powinieneś podjąć aby osiągnąć sukces.

Tak naprawdę nie da się prowadzić marketingu tak jak należy, jednocześnie jawnie lekceważąc dosyć istotną rolę PR w budowaniu dobrej opinii. Jeśli klienci nie patrzą na Twoją działalność przychylnym okiem to choćbyś dwoił się i troił, zapewniał wysoką jakość produktu, a do tego systematycznie obniżał ceny i oferował przeróżne profity, to klient i tak będzie omijał oferowane przez Ciebie produkty szerokim łukiem. Chcesz osiągnąć sukces w branży? Musisz skupić się zarówno na marketingu, jak i na PR, bo tylko połączenie tych dwóch dziedzin pozwoli Ci zawojować rynek.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki