Wybierając zegarek codzienny lub wizytowy kierujemy się przede wszystkim jego wyglądem tak, aby pasował do stroju. Kupując zegarek sportowy warto wziąć inne kryteria, niż wyłącznie aspekt estetyczny. Czasomierz tego typu będzie służył nie tylko podczas treningu, ale też w czasie wycieczek rekreacyjnych, dlatego warto wybrać model z dodatkowymi funkcjami przeznaczonymi dla aktywnych osób.

Zegarek sportowy powinien być przede wszystkim wygodny i lekki, z dopasowaną do nadgarstka bransoletą, najlepiej przepuszczającą powietrze, a także odporny na wstrząsy i zarysowania. Wyświetlacz powinien być czytelny i mieć podświetlaną tarczę, aby możliwe było odczytanie godziny niezależnie od pory dnia.

Przy wyborze zegarka sportowego pod uwagę warto wziąć uprawiany przez nas sport. Osoby uprawiające jogging mogą wybrać zegarek z timerem i stoperem oraz funkcją zapamiętywania czasu. Niektóre modele obliczają ilość spalonych kalorii czy wskaźnik BMI, co może być przydatne zwłaszcza dla osób odchudzających się lub uprawiających fitness. Ci, którzy lubią sporty wodne powinni wybrać zegarek z odpowiednim stopniem wodoszczelności. Jak ją ocenić? Przy poziomie wodoszczelności do 30 metrów czasomierz będzie odporny na zachlapanie, więc bez obaw możemy myć w nim ręce, czy samochód, nie zaszkodzi mu także deszcz. Pływać możemy w zegarkach z wodoszczelnością do 50 metrów, nurkować na niewielkich głębokościach – do 100 metrów, zaś do nurkowania z butlą na dużych głębokościach powinniśmy wybrać zegarek z wodoszczelnością 200 metrów lub więcej.

Jeśli lubimy wycieczki, możemy zdecydować się na zegarek z kompasem. To funkcja przydatna zwłaszcza dla tych, którzy lubią piesze wycieczki w góry na mało uczęszczanych trasach. Turyści skorzystają także z funkcji termometru oraz barometru, które mają np. męskie zegarki Casio, a ci bardziej zaawansowani – z wysokościomierza. Lepiej też zdecydować się w takich przypadkach na czasomierz zasilany baterią słoneczną – dzięki temu będzie można wybrać się na wycieczkę bez obaw, że zegarek przestanie działać.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki