Trzy lata temu, jeden z najsłynniejszych francuskich domów mody Chloe obchodził okrągły jubileusz – 60-lecie. Marka kojarzona jest przede wszystkim z ekskluzywnymi ubraniami z najwyższej jakości materiałów, których fasony nie krępują ruchów.

Ubrania delikatnie i miękko układające się wokół sylwetki zwykło się nazywać luxury pret-a-porter. Chloe to oprócz odzieży, cała gama dodatków, obuwia i torebek, okularów a także zapachów. Zobacz, czym pachnie kobieta Chloe.

Historia modowego giganta

Dom domy został założony w 1952 roku przez Gaby Aghion i Jacquesa Lenoira. Głównym przesłaniem miały być ubrania wpisujące się w ducha artystycznej bohemy. Twórcy marki chcieli w ubrania kobiece wprowadzić trochę luzu, ponieważ dotychczasowa sztywna kobieca moda nie spełniała ich oczekiwań. Nazwa marki pochodzi od imienia przyjaciółki Gaby Aghion – Chloe Husmans. W tamtym latach nie można było wykorzystywać własnego imienia do nazwy firmy, dlatego imię kogoś bliskiego było jedynym rozwiązaniem. Trend boho szybko spotkał się z uznaniem największych ikon mody takich jak Jackie Kennedy czy Brigitte Bardot. Założyciela marki projektowała swoje kolekcje dość krótko – do 1959 roku i wybrała swojego zastępcę – Gerarda Piparta. Najsłynniejszym dyrektorem kreatywnym stał się Karl Lagerfeld, który sprawił, że Chloe stała się jedną z najbardziej pożądanych marek w latach 70. Proponował on delikatne bluzki i sukienki z wysoką talią, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem wśród Paryżanek.

 

Moda po męsku

Chloe w latach 90. jest kojarzona głównie z skrojonych po męsku kompletów. W kolejnych latach marka nawiązała współpracę z Stellą McCartney, która wprowadziła eleganckie żakiety i kobiecą bieliznę. Filozofia Chloe przez lata ewoluowała, ale wśród cech definiujących markę można wyróżnić nonszalancję, wolność i zmysłowość.

 

Chloe pachnie różą

Dom mody to także kolekcja zapachów. Jednymi z pierwszych perfum lansowanych przez Chloe był Chloe Eau de Parfum, kolejnym l’Eau de Chloe oraz Roses de Chloe. Pierwszy z zapachów to kwintesencja delikatności, ponadczasowej elegancji i świeżości. Obok róży pojawia się tutaj bergamotka oraz świeży akcent w postaci magnolii. Cała koncepcja jest niesamowicie miękkości.

Inspiracją do stworzenia flakonu była zwiewna, plisowana spódnica, dlatego flakon jest zakończony białą wstążką, uosabiającej białą różę. Drugi z zapachów, l’Eau de Chloe, to różany akord wzbogacony o świeży aromat cytryny oraz nadającej wyrafinowanego charakteru paczuli. Dla prawdziwych fanek różanego aromatu idealnym wyborem okażą się być Roses de Chloe. Zapach zaskakuje wyrazistością i delikatnością zarazem. To niezastąpiony damski zapach do noszenia w ciągu dnia. Świetnie podkreśla zmysłowość i kobiecość. A jak wybrać perfumy? Dla fanek kobiecych zapachów tutaj, można przeczytać ciekawe porady: http://www.poradnikzdrowie.pl/uroda/cialo-higiena/magiczna-moc-zapachow-jak-wybrac-perfumy_35617.html.

 

Królestwo kobiet

Perfumy Chloe to zapachy nowoczesne, zmysłowe, które uosabiają drugą skórę. Róża stała się obiektem stałych poszukiwań odpowiedniej interpretacji zapachów. Kolejna kwiatowa kompozycja zapachowa z różą w roli głównej – Eau de Toilette, czyli totalna wariacja na temat białej róży. Perfumiarka, Anne Flipo zaproponowała też bardziej świeży zapach – Love Story. Twórca zapachu opisywał nowość jako „Uwodzenie w czystej formie, przeznaczone do noszenia na nagiej skórze”. Chloe to jedna z nielicznych marek, które skupiają się wyłącznie na produkcji zapachów dla kobiet. A one bezwarunkowo pokochały różane aromaty lansowane przez Chloe. Niektóre zapachy zostały stworzone jako dodatek do kolekcji ubrań, inne indywidualnie. Jeśli chcesz podkreślić to, że jesteś szczęśliwą kobietą, sięgnij po któryś z bajecznych zapachów tego domu mody.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki