Coraz więcej Polaków wybiera się do Niemiec i innych krajów zachodniej Europy, aby na miejscu kupić dla siebie auto. Sprawę tę można jednak załatwić również na odległość! Gdy zastanawiasz się nad taką opcją, sprawdź, jakich „okazji” warto unikać, aby nie wpaść w tarapaty.

1. Nie kupuj auta przez Internet

W sieci można znaleźć rozmaite ogłoszenia sprzedaży używanych samochodów z dostarczeniem prosto do klienta, czym zajmuje się firma przewozowa. Aby móc kupić auto, zainteresowany proszony jest o przelanie zaliczki na konto sprzedającego, na przykład 5 tysięcy euro. Zwykle jednak po zapłacie ogłoszeniodawca znika i nie można w żaden sposób go zlokalizować. To popularny schemat działania oszustów, dlatego też nie należy korzystać z takich ofert, nawet jeżeli są bardzo kuszące.

2. Sprawdź, czy sprzedający istnieje

Najlepiej sprawdzić jego wiarygodność przez wyszukiwarkę internetową – dane powinny figurować w rejestrach podmiotów gospodarczych. Przez Internet można też sprawdzić opinie o danych sprzedających.

3. Nie korzystaj z ofert specjalistów i tłumaczy

Zdarza się, że współpracują oni z nieuczciwymi sprzedawcami samochodów, fałszując treści dokumentów i polecając samochody, które tak naprawdę są w kiepskim stanie.

4. Zawsze bierz wszystko na piśmie

Pamiętaj o tym, żeby wszystkie ustalenia ze sprzedawcą, w tym umowę, mieć na piśmie. Zanim wpłacisz pieniądze, zażądaj pisemnego potwierdzenia o bezwypadkowości pojazdu i o stanie licznika, aby w razie potrzeby móc je wykorzystać podczas dochodzenia swoich roszczeń.

5. Zawsze wykonaj przegląd przed kupnem

Samochód przed sprawdzeniem powinien być też dokładnie przebadany przez specjalistę, najlepiej niezależnego mechanika. W ten sposób można ustrzec się przed kupnem pojazdu, który nie będzie spełniał podstawowych wymogów.

Gdy chcesz zawrzeć bezpieczną transakcję, możesz również zainteresować się samochodami używanymi z gwarancją w Warszawie – to możliwe w salonach dealerskich. Chociaż za auto zapłacisz nieco więcej niż od prywatnego handlarza, to jednak masz pewność, że transakcja nie będzie dla ciebie ryzykowna.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki