Jeżeli witryna znajduje się na odległych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, szanse na dotarcie potencjalnych klientów właśnie do Twojej oferty są naprawdę znikome.

Czas pomyśleć o pozycjonowaniu, dzięki któremu strona internetowa ma możliwość dotarcia do TOP10 w wynikach wyszukiwania.
Od wyboru odpowiedniej firmy zależy sukces pozycjonowania. Poznaj więc kryteria, którymi warto się sugerować, by współpraca przebiegała sprawnie i przyniosła oczekiwane efekty.

1. Unikaj pozycjonowania na nieskuteczne frazy.

Należy unikać agencji zajmujących się pozycjonowaniem, które zapewniają tanie i szybkie dotarcie do TOP10. Choć w teorii brzmi to zachęcająco, w praktyce nie jest już tak "różowo". Oczywiście faktycznie witryna będzie wyświetlać się na pierwszych pozycjach w Google. Zwykle jest jednak tak, że wybierane i proponowane frazy mają zerowy poziom wyszukiwania. Nie ma przecież żadnego sensu pozycjonować strony na słowa kluczowe, których nikt nie wpisuje. Oznacza to zatem, że mimo istnienia w TOP10, potencjalnych klientów nie przybędzie.

2. Testuj frazy za pomocą linków sponsorowanych AdWords.

Rzetelny dobór zestawu fraz, które będą dostosowane do prowadzonego przez Ciebie biznesu to jeden z podstawowych elementów skutecznego pozycjonowania. Testowa kampania AdWords pozwala na szybką i przeprowadzoną niskim kosztem skuteczną weryfikację tych słów kluczowych, na które faktycznie warto pozycjonować stronę. Dzięki takiemu zabiegowi, pozycjonowanie stron będzie bardziej efektywne i skuteczne.

3. Monitoruj postępy prac.

Warto także zwrócić uwagę na firmę, która daje możliwość systematycznego kontrolowania efektów czynionych prac poprzez specjalny panel użytkownika. Dzięki niemu można nadzorować wyniki prac wykonawcy dzień po dniu.

4. Domagaj się gwarancji efektów.

Niemałe znaczenie przy wyborze firmy ma również gwarancja efektów albo możliwość wypowiedzenia umowy, jeśli rezultaty pozycjonowania nie są zgodne z oczekiwaniami i wcześniejszymi zapewnieniami.

Wiedz, że za profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie, które pozwoli na dotarcie do TOP10, trzeba sporo zapłacić. Jeżeli jednak wpłynie to na znaczne zwiększenie konwersji, z pewnością warto.

O autorze
Artykuł przygotowany przez Mateusza Kozłowskiego - wieloletniego specjalistę SEO, promującego połączenie content marketingu ze sprawdzonymi technikami jako sposób na bezpieczne i bardzo skuteczne pozycjonowanie. Realizuje projekty dla małych, średnich i dużych firm. Na rynku SEO od 2002 r.

Artykuł sponsora/partnera - zawiera lokowanie produktu/marki