Odpowiednio przeprowadzony trening to nie tylko seria ćwiczeń, które mają wpłynąć na daną część ciała. Nie bez znaczenia jest w tym przypadku efektywna rozgrzewka i regeneracja, które - jak się okazuje – są kluczowym elementem. Jak zatem zadbać o ciało po treningu? Podpowiadamy!

# uzupełnij poziom aminokwasów

Podczas treningu – szczególnie tego bardzo intensywnego, Twój organizm stracił mnóstwo cennych mikroelementów, które jak najszybciej należy uzupełnić. Tutaj warto postawić na proteinowe odżywki. Sklepy internetowe posiadają szereg preparatów o różnym składzie, które dzięki szybkiej przyswajalności, bez wątpienia sprostają temu zadaniu.

Dowiedz się więcej na: tanie-odzywki.pl

# wycisz się

Medytacje, techniki oddechowe oraz szereg ćwiczeń wyciszających w towarzystwie kojącej uszy muzyki, to sposoby które pozwolą Ci zrelaksować ciało i umysł. Można to traktować jako dodatek do treningu, który z pewnością szybko stanie się jego nieodłącznym elementem.

# pamiętaj o posiłku

Wartościowy posiłek po treningu to sprawa obowiązkowa. W pierwszej kolejności postaw na wspomnianą wcześniej porcję białka, a następie – maksymalnie 2 godziny później zjedz posiłek będący kombinacją węglowodanów.

# postaw na saunę i ciepłe kąpiele

Gorąca woda ma zbawienne właściwości dla mięśni oraz samopoczucia, dlatego po treningu warto zrobić sobie relaksacyjną kąpiel. Dzięki temu rozwiązaniu, Twoje mięśnie szybciej się rozluźnią (co wpłynie na ich szybszą regenerację), a Ty sprawisz sobie odrobinę przyjemności!

# wyśpij się

Sen to najlepsza forma odpoczynku dla Twojego ciała. Zanim się jednak położysz, zadbaj o jego higienę. Postaw na wygodny materac i wietrz pomieszczenie, w którym śpisz. Co potem? Śpij spokojnie minimum 8 godzin, a obudzisz się wypoczęty i zmotywowany do działania następnego dnia!

Mięśnie po treningu potrzebują szczególnego traktowania, dlatego jeżeli zależy Ci na efektach treningowych, musisz o nie odpowiednio zadbać. Sen, relaksacyjne kąpiele, odżywki. Sklepy oferują wiele możliwości w tej kwestii m.in. sole do kąpieli, pianki czy preparaty białkowe. Wszystkie te rzeczy powinny znajdować się w przyborniku osoby trenującej, bowiem zadają one o mięśnie zarówno od wewnątrz, jak i od zewnątrz.